2 מסוקים, ג'יפים ולוחמים

טראמפ חשף: כך המוסד וסיירת מטכ"ל פעלו בתוך סוריה

שני מסוקי יסעור פרקו בסוריה שני ג'יפים שנשאו סמלים של צבא סוריה ועליהם לוחמי סיירת מטכ"ל ואנשי המוסד - שחדרו לתוך תא של דאעש - ואת המבצע הזה, חשף טראמפ בפני הרוסים (חדשות)

מסוק צה"לי (אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל, פלאש 90)


נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, חשף בפני הרוסים פעולה מבצעית שערכו סיירת מטכ"ל ואנשי המוסד בסוריה, כך דיווחה הלילה (חמישי) המגזין האמריקני "ואניטי פייר". לפי הדיווח, הפעולה המבצעית שטראמפ חשף הביאה את המידע על כוונת ארגון הטרור הרצחני דאעש להשתמש במחשבים ניידים כפצצות.

את המידע חשף טראמפ בחודש מאי, במהלך פגישה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והשגריר הרוסי בוושינגטון סרגיי קיסליאק.

המבצע המדובר, כך לפי הדיווח, קרה כחודש לאחר השבעתו של טראמפ לנשיאות. הכוחות של סיירת מטכ"ל והמוסד טסו בשני מסוקי יסעור מעל שטחה של ירדן - לתוך שטח סוריה. היעד היה תא טרור של דאעש, שפעל להשגת נשק קטלני שפיתח איברהים אל-אסירי, ה"מהנדס" הראשי של ארגון אל-קאעידה.

מי שסיפק את המודיעין עבור המבצע היה מרגל ישראלי שנמצא בעומק בשטחים שבידי דאעש - כך דיווחה רשת ABC מפי גורמים אמריקנים.

מסוקי היסעור נחתו במרחק של מספר קילומטרים מהיעד, פרקו שני ג'יפים שנשאו סמלים של צבא סוריה יחד עם אנשי המוסד וסיירת מטכ"ל שנסעו בג'יפים לתוך שטח האויב. לפי מקור אחד, הכוחות התקינו מיקרופון בחדר בו היה אמור להיפגש תא הטרור של דאעש, ולפי מקור אחר הכוחות שינו את פעולתו של טלפון באזור כך שכל מילה שנאמרה באזור - נשמעה.

עוד באותו לילה המריאו הכוחות בחזרה לישראל ועוד בטרם נחתו המסוקים בארץ, נקלטו קולות ממכשירי האזנה. לאחר מספר ימים בהם צוותים של 8200 האזינו לתא הטרור עלה החשש כי ישראל הוטעתה אך לבסוף נשמע לוחם דאעש מפרט כיצד להפוך מחשב נייד לפצצה שניתן להעביר באמצעי הבידוק בשדות התעופה ולעלות אל המטוסים.

במוסד, החליטו לחלוק את המידע עם האמריקנים. גורם ישראלי צבאי טען כי ההחלטה לשתף את האמריקנים נבעיה מ"יהירות" שונעדה לספר על המבצעים הנועזים של ישראל.

בקהילת הריגול האמריקנית, מדווח המגזין, נחשבה המשימה הישראלית כדוגמה למידע מודיעיני מוערך של בעלת ברית שנעשה בו שימוש טוב ומציל חיים.

בעקבות המידע שהתקבל אסרו ארה"ב ובריטניה העלאת מחשבים ניידים ומכשיירם אלקטרוניים גדולים לטיסות שיצאו ממספר מדינות בהם רוב מוסלמי. רק כעבור ארבעה חודשים ולאחר שאומצו הנחיות בטיחות חדשות, האיסור הוסר בהדרגה.

אלא שכל המידע הסודי הזה, כך לפי הדיוח, נחשף בפני הרוסים על ידי נשיא ארה"ב טראמפ. "אני מקבל מידע מודיעיני מצויין, יש לי אנשים שמתדרכים אותי כל יום", התרברב טראמפ. בהמשך חשף טראמפ גם פרט מבצעי מסווג - האזור שבו בוצעה הפעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר