הסרטון הוכיח

עמיר מולנר הזדהה, המשטרה שיקרה ותפצה • צפו

המשטרה שיקרה בעילת המעצר והעבריין עמיר מולנר יפוצה בעשרת אלפים ש"ח. זו הפעם השניה שמולנר מנצח בבית המשפט לאחר ששוטרים נתפסים בשקרים שתועדו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

העבריין הבכיר עמיר מולנר הצליח שוב להביך את המשטרה, באמצעות סרטון שהציג והוכיח כי המשטרה שיקרה. בעקבות כך המשטרה אף נאלצה לשלם לו עשרת אלפים ש"ח כפיצוי על מעצר השווא שעבר.

צילומי האבטחה שהתפרסמו לראשונה ב-ynet הוכיחו כי השוטרים שיקרו. בסרטון ניתן לראות את מולנר מתבקש להזדהות ומציג רישיונות רכב - בניגוד לטענת השוטרים כאילו מולנר סירב להזדהות.

זו הפעם השנייה שמולנר מביך את המשטרה בבית המשפט, בפעם הקודמת לפני כמה חודשים הוא זוכה לחלוטין בבית המשפט מעילת הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו לאחר שהחליט לייצג את עצמו ללא עו"ד והוכיח בבית המשפט כי הטענות נגדו אינן מדויקות.

האירוע עליו יפוצה מולנר התרחש לפני כשנה, כאשר שוטר הגיע לחניון בביתו של מולנר וביקש ממנו להזדהות. לטענת השוטר מולנר סירב להזדהות ולשתף פעולה, ובעקבות זאת הוחלט לעצור אותו בגין הפרעה לשוטר. מולנר הובא לבית משפט בגין חשדות של הכשלת שוטר והתפרעות במקום ציבורי בשל התנהגותו בבית המעצר לאחר שנמנע ממנו לגשת לשירותים. הוא אמנם שוחרר ממעצר זמן קצר לאחר מכן, אך החליט לתבוע את המשטרה על סך 2.5 מיליון שקלים.

המשטרה לא ידעה שמול רכבו של מולנר בחניון הייתה מצלמה נסתרת שתיעדה את כל האירוע והוכיחה כי עמדת המשטרה שקרית. בסרטון נראה בבירור כיצד מולנר חבוש כיפה שחורה וציצית דווקא מציג בפני השוטר רישיון נהיגה ומזדהה בפניו ולאחר מכן אף מציג רישיונות רכב. במהלך המשפט התברר כי אדם הגיש תלונה למח"ש בשמו של מולנר על כך שלא נתנו לו לצאת לשירותים. העבריין עצמו נדהם כאשר לביתו הגיע מכתב של המחלקה לחקירות שוטרים שסוגרת את התלונה הזאת, על אף שהוא בכלל לא התלונן.

בדיקה מעמיקה יותר גילתה שמישהו במשטרה חשש מהמשפט ועל כן התלונן בפני מח"ש שיבדקו את שקרה בחדר החקירות, אולם מח"ש קבעו שאין מדובר בעבירה פלילית. כאשר הגיעו הצדדים לבית המשפט והתברר כי למולנר יש הוכחות לכך שנעצר לשווא והתיק נגדו נסגר, החליטו במשטרה לקבל את הרמזים של השופט ולהגיע עימו לפשרה בצעד יוצא דופן. הם הסכימו לשלם לו 10,000 שקלים על אותו יום מעצר שבו שהה מולנר.

"בעצם הפיצוי הכספי מודה המשטרה במעצר השווא, אמר סנגורו, עו"ד רונן רבי. "מעניין מי היה זה שהתלונן במח"ש על מה שקרה בחדר החקירות, כשברור שזה לא מולנר עצמו. מזל שמצלמות האבטחה עבדו והוכיחו מה באמת קרה באירוע ועד כמה המעצר היה מופרך".

המשטרה, באמצעות פרקליטות מחוז ת"א (אזרחי), הודיעה לבית המשפט כי המדינה סבורה שהמשטרה פעלה כדי,ן יחד עם זאת, לאור המלצת בית המשפט ולאור העובדה כי ניהול המשפט טומן בחובו סכנה לחשיפת מודיעין, שיטות ואמצעים, הוחלט על ידי הפרקליטות והמשטרה שבאיזון הכולל ולאור סכום הפשרה הסמלי, האינטרס הציבורי הוא לסיים את ניהול התיק במסגרת הליך פשרה כאמור.

"משטרת ישראל מבקשת להבהיר באופן חד וברור כי עילת מעצרו של האזרח הייתה סירובו להישמע לדרישת השוטר להוציא את רכבו מהחניון לצורך בדיקת תקינות ובהחלט לא סירובו להזדהות, כפי שנטען באופן המטעה את הציבור", נמסר מהמשטרה שהתעלמה מכך שהסרטון יופץ לציבור ויראו כי היא משקרת במצח נחושה אף בתגובה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר