פרשת הצוללות

'טיסנקרופ' תבטל את תפקיד 'המתווך' בישראל

יצרנית הצוללות הגרמנית תבטל ככל הנראה את תפקידו של מיקי גנור בישראל ותתחיל לפעול באמצעות נציגות ישירה בישראל זאת כחלק ממסקנות החקירה הפנימית (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיקי גנור בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

יצרנית הצוללות הגרמנית 'טיסנקרופ' בוחנת פתיחת נציגות ישירה בישראל של חטיבת המערכות הימיות של החברה במקום העסקת נציג מכירות מקומי דוגמת תפקידו של מיקי גנור עד לפיצוץ פרשת הצוללות, כך על פי מידע שהגיע ממקורות יודעי דבר.

ההחלטה עשויה בהחלט להיות קשורה למסקנות שהופקו בתאגיד הגרמני מהתנהלותו של גנור, שעל פי החשד שיחד גורמים בכירים בישראל כדי לקדם עסקאות עם טיסנקרופ.

פרטים חדשים גם אודות החקירה הפנימית שניהל תאגיד טיסנקרופ על עסקת הצוללות עם ישראל. מקורות יודעי דבר סיפרו שהחקירה הפנימית בטיסנקרופ נמשכה חודשים ארוכים, ובמהלכה תושאלו כמה עשרות עובדים ונסרקו אימיילים ופרוטוקולים רלוונטיים. אולם בטיסנקרופ מגדירים את תוצאות החקירה חלקיות ביותר, שכן לא נוצר קשר רשמי עם גנור מאז התפוצצות הפרשה בשל מגבלה הקשורה בחוק הישראלי.

לטיסנקרופ חסר היה מידע לא רק מגנור כי אם גם ממנכ"ל המספנה לשעבר וולטר פרייטאג, שהיה אחראי להחלפתו של הנציג הישן שייקה ברקת במיקי גנור ומאז פרש לגמלאות, סירב כמה פעמים לשתף פעולה עם החקירה הפנימית. עוד עלה מהחקירה כי התשלומים לגנור הועברו לכמה חברות שונות בבעלותו, אולם החברות שאליהן ביקש גנור להעביר את הכספים לא עוררו בזמנו כל חשד לאי־סדרים. טיסנקרופ העבירה לגנור עד כה כ-11 מיליון יורו.

הדו"ח הסופי של החקירה הועבר לרשויות הגרמניות והישראליות. הרשויות הגרמניות עדיין לא פתחו בחקירה, ובאופן רשמי הפרקליטות הגרמנית מנהלת הליך בחינה ראשוני כבר חודשים רבים. עוד מעניין כי הרשויות הישראליות לא פנו לטיסנקרופ בשאלות או בבקשה לחומרים נוספים מה שייתכן כי בידי ישראל יש כבר מספיק מידע כדי להביא להרשעת הגורמים המעורבים.

עוד עלה מהחקירה הפנימית של יצרנית הצוללות כי כאשר גנור הגיע בלוויית עו"ד דוד שמרון לטיסנקרופ כדי לשאת ולתת על החוזה שלו, עלה בידו לשנות את הרכב השכר שלו כך שהעמלה שירוויח מהוצאה לפועל של חוזים עתידיים תגדל לעומת עמלת התיווך. בטיסנקרופ טוענים ששמרון הוצג אז כפרקליטו האישי של גנור ולא כגורם מעורב בעסקה.

בחקירה הפנימית של החברה לא נמצאה עדות לגרסתו של ברקת, שעל פיה הוא הוחלף בגנור בעקבות דרישת גורמים בישראל. במסמכים פנימיים של החברה צוין רק גילו של ברקת והצורך בנציג צעיר יותר שיוכל ללוות פרויקטים ארוכי טווח כסיבה לחילוף.

עוד ציינו המקורות כי גורמים בטיסנקרופ הביעו פסימיות וסקפטיות לגבי התממשות העסקה בשל התקדמות החקירה בישראל, כזכור, על פי החוזה במקרה שיוכח שהייתה שחיתות בעסקה היא תבוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר