"נשק הקסם"

הסינים מציגים: טנק אמפיבי חדש • צפו

ה-VN18 הוא טנק סיני חדש שיכול לנוע במהירות בים וביבשה ובעל יכולות התקפיות מגוונות במיוחד. הטנק אותו מכנים הסינים "נשק הקסם" הוא אחד המתקדמים בעולם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הטלוויזיה הסינית)

הסינים חשפו בתקשורת הממלכתית טנק אמפיבי חדש, שלדבריהם הוא המהיר ביותר בעולם. כלי הרכב המשוריין והאימתני, שמכונה VN18, יכול להגיע לדברי הסינים למהירות מקסימלית של 65 קמ"ש ביבשה ו-30 קמ"ש במים, והוא המהיר ביותר מסוגו.

הטנק, שמשקלו 26.5 טונות ויש לו 1,600 כוחות סוס, מצויד בתותח 30 מ"מ, במקלע 7.62 מ"מ, ברימוני עשן ובטילים נגד טנקים. ב"דיילי מייל" נכתב כי הוא יכול לשאת שלושה נהגים ו-11 אנשי צוות. הטלוויזיה הסינית פרסמה סרטון של כלי הרכב בפעולה, וכינתה אותו "נשק הקסם".

למעשה מדובר בגרסה משופרת של הטנק הקל ZTD05, שפותח בין השנים 2000 ל-2005. הטנק פותח על ידי יצרנית הנשק הסינית נורינקו, שבבעלות הממשלה הסינית, ובכיר החברה אמר כי הטנק הוא רכב התקיפה האמפיבי המהיר בעולם: "רק לסין ולארצות הברית יש רכבי תקיפה אמפיביים - וצבא ארצות הברית בכלל לא מצויד בהם".

לדברי ז'אנג, "האמריקנים ניסו לפתח כלי רכב אמפיביים מהירים יותר, אבל נכשלו". טאן יונגיאו, בכיר אחר בחברה, תיאר כך את מהירותו הגבוהה של הטנק האמפיבי: "במים הוא כמו מכונית שנוסעת 120 קמ"ש בכביש מהיר".

הסינים הפכו בשנים האחרונות ממדינה שעוסקת בעיקר בזיופים למדינה שקונה טכנולוגיות ומידע ויוצרת בעצמה פיתוחים מתקדמים במיוחד. בחודש שעבר הטלוויזיה הסינית הממלכתית חשפה את התמונות הראשונות של טיל סודי, שעל פי ההערכות נע במהירות הגבוהה פי 10 ממהירות הקול (12,360 קמ"ש). התיעוד חושף את עצמתה הצבאית של סין ואת השימוש שעושים הסינים בכלי התקשורת כדי להפגין את כוחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר