פרופ' אליהו סורקין בראיון

רופאו של מרן: "הצדיק שולט בדופק ובכאב; הוא מעל לזמן"

פרופ' אליהו סורקין, המתמסר לטיפול במרן הגראי"ל שטיינמן, מספר לראשונה על הסיבוך, דרך קבלת ההחלטות על הטיפול ועל כך שלעתים הוא פשוט צריך לעמוד מהצד ולא לקלקל • צפו בראיון (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: באדיבות המצלם; תמונת מרן הרב שטיינמן: יעקב נחומי - פלאש 90)

עיני עם ישראל כולו עוקבות בדאגה אחר המתרחש בין כותלי מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'מעייני הישועה', שם מאושפז מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, בן ה-104, שאמש סבל מהידרדרות חמורה והיום, בזכות תפילות כלל ישראל, חל שיפור ניכר והתייצבות במצבו.

מי שמנהל את מערך הטיפול במרן ראש הישיבה הוא פרופ' אליהו סורקין, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, שהיה זה שיצא אתמול לבשר לעם ישראל על ההתייצבות הראשונה במצבו הבריאותי של מרן.

היום, לקח פרופ' סורקין הפוגה קלה לראיון מרתק אצל אורי רווח על מרן ראש הישיבה, דרכי הטיפול בו ומצבו הרפואי.

"הוא הגיע בשביל טיפול שלכאורה נראה יחסית פשוט - אמנם מסובך אבל יחסית פשוט", מספר פרופ' סורקין, "אבל בתוך ולאחר הטיפול ראינו הידרדרות מאוד משמעותית במצב הכללי של הרב, שדרש מחשבות רבות במובן הטיפולי שהצריך סגל של רופאים ואחיות שעזרו ועוזרים לרב כעת".

הראיון המלא עם פרופ' אליהו סורקין

"אני חושב שהיהודי, כתוב אצלינו במקורות, שהיהודי הוא מעל הזמן. רבנים גדולים צדיקים כאלה הם מעל לזמן. אצלם אין לשנה שום משמעות", הוא אומר באשר לגילו המופלג של ראש הישיבה ומציין כי "יש לרב עזרה נשימתית משמעותית, ליד מיטתו נמצאים הרופאים ובני המשפחה".

על עצם הטיפול בדמות כה חשובה ומשמעותית וקבלת ההחלטות על דרכי הטיפול הוא מספר כי "חייבים לבודד את עצמך מכל ההשפעות, כולל התקשורת, ולהתבונן איך במצב הנוכחי ניתן לשפר ולהעמיק את הטיפול. ההחלטות הם לבד, כשאתה מבודד את עצמך ומנותק.

"בחסידות זה נקרא ביטול מול הקב"ה, שאני אומר לה' אני רוצה להיות שליח נאמן. הרופא הגדול זה הוא והוא זה שמטפל. ההתבוננות היא שאתה אומר לקב"ה תן לי את הכוחות".

"אני רוצה להדגיש נקודה חשובה", מוסיף פרופ' סורקין, "הרבי מליובאוויטש כאשר היה לו את האירוע המוחי בפעם הראשונה אז כל החסידים התחילו גם כן להתפלל ולבכות מה קורה לו. והרבי אמר: 'אתם צריכים להיות בשמחה כי העצב לא עוזר', ואני שמנסה להיות חסיד חב"ד חושב שצריך ללמוד ממנו ולהיות בשמחה ולהיות בטוח שהכל יהיה טוב".

הראיון המלא עם הרב יעקב רוזנשטיין

מנהל מחלקת טיפול נמרץ מוסיף ואומר כי "זה נראה כביכול יוצא מן הכלל, ובאמת זה יוצא מן הכלל, משום שהצדיקים שונים מהיהודי הפשוט. הגוף הוא רק כלי. הם לא הולכים לחופש, לא הולכים לאכול במסעדה אלא הם רוחניים בלבד.

"השליטה על הגוף אצלם היא דבר מדהים. במילים אחרות הם יכולים לשלוט על הדופק, על הלחץ דם. באותה מידה גם על התגובה של הגוף מול הכאב, ואלו דברים שאתה לא יכול להבין אותם אלא הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה להסתכל ולא לקלקל. זו הנקודה".

מקורבו של מרן זה עשרות שנים, הרב יעקב רוזנשטיין, שמתמודד בכל אשפוז שכזה מול כל כלי התקשורת ואחראי על העדכונים השוטפים שיוצאים באשר למצבו של הרב, מספר כי "הרב עסוק כל חייו בלימוד תורה, באהבת תורה ובהפצתה, וקירוב של עם ישראל".

"ב-20 שנה האחרונות ראש הישיבה מכתת רגליו גם בחוץ לארץ בגופו הצנום והכחוש רק כדי לחזק יהודים ולקרב אותם", מספר רוזנשטיין. "כשהוא יוצא מבית החולים הוא טרוד בענייני הציבור ונושא בעול לצד אכפתיות שלו מכל יהודי".

רוזנשטיין מוסיף כי "ביתו הצנוע זה סמל ודוגמא לפשטות. אני בעשרות השנים שאני שם רואה שהוא חי את האמת. הוא זכה לקרב את כל עם ישראל כי האמת שלו לא נותנת לפוליטיקה להיכנס".

על ההתעוררות בעם ישראל הוא מספר כי "אנשים מקבלים על עצמם הנהגות טובות, תהילים, מעשה טוב וזה מה שמסייע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר