ליצמן לקראת התפטרות?

פגישה מכרעת ושאלה גורלית: מי יקבע מהו "פיקוח נפש"

דריכות במערכת הפוליטית לקראת הכרעת האדמו"ר מגור אם על ליצמן להתפטר מתפקידו, לאחר שהפגישה הממושכת שנערכה הלילה לגבי עבודות הרכבת בשבת, הסתיימה בלא כלום (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' בכסלו תשע"ח | 23.11.17
ליצמן ונתניהו. ארכיון (צילום: Shlomi Cohen/FLASH90)

מתח רב שורר במערכת הפוליטית לקראת הכרעת האדמו"ר מגור אם שר הבריאות יעקב ליצמן צריך להתפטר מתפקידו, בעקבות משבר עבודות הרכבת בשבת.

הלילה (חמישי), נועדו ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשרים יריב לוין, חיים כץ וזאב אלקין, עם בכירי רכבת ישראל, כדי לדון בפתרון אפשרי לסוגיית חילולי השבת ברכבת.

במהלך הפגישה, שנמשכה זמן רב, זימן ראש הממשלה נתניהו את ליצמן, להצטרף לנוכחים וליטול חלק פעיל בדיונים הגורליים, וזה אכן הגיע למקום למשך זמן רב.

נכון לעכשיו טרם נמצא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים, דוגמת קיום עבודות בשבת הקרובה כדרישת השר יעקב ליצמן או לחילופין הסכמה על עבודות מינימליות נחוצות והכרחיות בלבד, והפגישה הממושכת הסתיימה בלא כלום.

בעוד ליצמן מבקש להפסיק את כל העבודות ללא כל תירוץ של פעילות על ידי גויים או הכרח של פיקוח נפש, הרי שברכבת ישראל טוענים כי הפסקת העבודות כדרישתו הינה בלתי אפשרית.

עבודות התשתית המורכבות. אילוסטרציה (צילום: רכבת ישראל)

ל"כיכר השבת" נודע עוד, כי השאלה הניצבת כעת היא מי בדיוק יכריע בכל מקרה לגופו האם מדובר אכן בפיקוח נפש. ברקע כל זה ניצב כמובן האיום הממשי של ליצמן להתפטר כבר בקרוב מתפקידו כשר בממשלה.

זמן מה לפני מפגש הבכירים, הגיע השר ליצמן אל מעונו של האדמו"ר מגור להתייעצות, ועדכן אותו בדבר המגעים הקדחתניים, וכך הוא צפוי לשוב ולעשות, בעקבות הגעת המגעים כעת למבוי סתום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר