"בידוי ראיות"

מסמך מסווג, שהוסתר, פתח מחדש את אירועי "אום אל חיראן"

מתח רב בצמרת מערכת אכיפת החוק, לאחר שהתברר כי הוסתר מסמך מסווג שחושף התנהלות בעייתית של השוטרים בעת אירועי אום אל חיראן, בהם נהרגו שוטר ואזרח בדואי (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

פרקליט המדינה שי ניצן החליט להורות על פתיחה מחדש של חקירת אירועי אום אל חירן, בעקבות ראיות חדשות שהתקבלו לאחרונה, ותוך עימות חריף בצמרת מערכת אכיפת החוק.

לפי הדיווח בחדשות 2 הערב (חמישי), במרכז העימות סביב חקירת אירוע הירי והדריסה בהם נהרגו שוטר ואזרח, נמצא מסמך מסווג שהוא שהוביל לפתיחת החקירה מחדש.

לבקשת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בימים האחרונים הועבר המסמך הרגיש מהשב"כ למחלקה לחקירות שוטרים, ולדביר גורמים בכירים תוכנו מכיל מידע משמעותי שאסף השב"כ בזירת האירוע כבר לפני 10 חודשים, בו נחשפה התנהלות בעייתית של השוטרים.

כזכור, לפני מספר שבועות דווח כי מח"ש סיימה את הדו"ח שלה לגבי האירוע הקטלני, תוך שהיא קובעת כי כל השוטרים בזירה פעלו ללא דופי וכי הם ירו רק לאחר שחשו סכנה משמעותית ומיידית לחייהם, מאחר והם סברו בטעות כי הדריסה של יעקוב אבו אלקיעאן - בו הם ירו למוות - את השוטר ארז לוי, הייתה פיגוע.

הזירה באום אל חיראן, עם תום האירועים (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות המסמך שנחשף הערב, סוערות הרוחות בצמרת המשטרה ובמשרד לביטחון פנים. המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך אף אמר לגורמים משפטיים, כי מח"ש העלימה מתיק החקירה את מסמך השב"כ הרגיש והדרמטי, והתנהגות זו מגיעה לכדי "בידוי ראיות ושיבוש חקירה".

בתגובה לפרסום בחדשות 2, מסרו גורמים משפטיים: "מדובר במסמך פנימי של השב"כ שלא היה ידוע למח"ש על קיומו עד לאחרונה. מיד כשנודע למח"ש על קיומו התבקש השב"כ להעבירו לידי מח"ש. המסמך הועבר, נלמד והוחלט שיש צורך לבצע השלמת חקירה נקודתית. מיד לאחר שתושלם החקירה תגובש חוות דעת עדכנית ותועבר לפרקליט המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר