אנטישמיות מבחילה

מזעזע: שלט מחוץ למלון בפולין - "אין כניסה ליהודים, כלבים ובוגדים"

פיוטר ריבאק, מנהיג ארגון קיצוני ששרף בעבר בובה בדמות יהודי חרדי, חשוד כי הוא עומד מאחורי תליית השלט האנטישמי הבוטה מחוץ לבית מלון בפולין, שנסערת מהמקרה (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השלט האנטישמי (צילום מסך: מתוך התקשורת הפולנית ynet)

בשלט שנקבע מחוץ למלון בעיירה צסרז'וביצה שבפולין, נכתב בגדול: "אין כניסה ליהודים, קומוניסטים וכל הגנבים והבוגדים בפולין".

התקשורת הפולנית פרסמה את תמונת השלט האנטישמי, כשהרושם מהסערה האנטישמית הקודמת טרם שכך: בעיר הסמוכה ורוצלאב, מהערים הגדולות בפולין, שרף בעבר פיוטר ריבאק, מנהיג ארגון 'המחנה הלאומי-רדיקלי', בובה בדמות יהודי חרדי, במהלך עצרת המונית נגד מהגרים.

אחד הדיווחים במדינה העלה כעת השערה, כי ריבאק הוא גם בעלי מלון 'הבית הפולני', והוא שהציב את השלט המעורר חלחלה.

בעקבות השלט האנטישמי, פרסמה "הליגה נגד השמצה" הודעה בה היא קוראת לרשויות בפולין לחקור את המקרה, ולנקוט בצעדים הדרושים נגד האחראיים.

תקרית בפולין: גניבת מזוזה ממשרדי קרן הנאבקת באנטישמיות (צילום ארכיון: מתוך gazetakrakowska)

יצויין, כי ריבאק נמצא במעצר, בעקבות קריאות אנטישמיות שלו במצעד בוורוצלאב בחגיגות יום העצמאות בתחילת החודש. מעצרו התאפשר, לאחר שהפר את תנאי עונש המאסר על תנאי הקודם שנגזר עליו, אחרי משפט על התנהגותו לפני שנתיים במהלך הפגנה אנטישמית אחרת.

הוא הואשם בהסתה נגד יהודים, אך הצליח תחילה לחמוק מעונש מאסר בן עשרה חודשים, כשבית המשפט הסתפק במעצר בית חלקי של 3 חודשים בלבד ומאסר על תנאי כאמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר