למה לא נכחתי בישיבות מועצה בביתר?

"אמת המידה לא אמורה להיות מספר השתתפויות אלא איכות הישיבות" - אורי הולצמן, חבר מועצת ביתר, משיב אש לטענות על אי נוכחותו בחלק מדיוני המועצה. "ראש העיר מחליט עצמאית על מועדי הישיבות - אנחנו לא מקבלים מידע מוקדם" (טור תגובה)

ביתר עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

גילוי נאות: כמעט ואינני נוהג לקרוא עיתונים. גם לא כל כך גולש באתרים. למה? - ככה. מספיק לי חדשות אינסטנט ברשת העממית. ואני סמוך ובטוח שאת החדשות על ביאת המשיח נשמע בקול שופר חזק. במהרה בימינו. אמן.

ברוך השם, נשמות טובות המציאו לי צילום הכתבה שבה אני הקטן מואשם בהחסרת ישיבות מועצת העיר, ושבעצם אני מועל באימון הבוחר. געוואלד!

אני מבין לליבו של הכתב הנחמד, שסבור שיש כאן תיקון גדול, להעמיד פנס ולהאיר לי דרך. ראשית כל, אני מודה לו על כוונתו הרצויה. ברם, כאן המקום להבהיר איך ישיבות מועצה מתפקדות אצלנו בעיר התורה והחסידות ביתר עילית תובב"א.

מר מאיר רובינשטיין, ראש העיר, הוא זה שמחליט עצמאית על מועדי הישיבות (לא בדיוק חוקי...) ובודק עם חברי הקואליציה מתי נוח להם. עד כאן נשמע די סביר יחסית.

דא עקא, שזכותי הגדולה היא (בלי שמץ של ציניות!) בהיותי חבר האופוזיציה. אי לכך, איננו זוכים לקבל מידע מוקדם על מועדי ישיבות המועצה (שזה אגב לא תקני ולא חוקי. אבל אלו העובדות והחוקים של המערב הפרוע נוסח עיריית ביתר) ורק יומיים שלושה לפני המועד ״נאלץ״ מר רובינשטיין להודיעני על ישיבת מועצת העיר.

מטבע הדברים, בהיותי איש ציבור, ובנוסף גם בעל משפחה - קורה לעתים שמועד הישיבה מתנגש עם התחייבויות קודמות. לא תמיד אפשר לתמרן ולהגיע לישיבת המועצה. למרות הקושי האמור, אני נוכח ברוב הישיבות.

נקודה נוספת: מתוך 18 שלא השתתפתי (אתם ספרתם!) היו 2 ישיבות שלא הוזמנתי אליהן כחוק. וערערתי למשרד הפנים על חוקיות הישיבה.

(באחת מהם מונו סגני ראש העיר. אם ערעורי יתקבל - ייאלץ ראש העיר להתמודד עם המשכורות ששולמו להם שלא כדין במשך 4 שנים) יוצא שרק ב16 ישיבות חוקיות מתוך 40 לא השתתפתי.

אם נשקלל את כל הנתונים דלעיל, הרי שהשתתפותי כמו גם השתתפות יו״ר סיעתנו מנחם זיידה, מקבלת ניקוד גבוה יחסית לשאר חברי המועצה חברי הקואליציה המיודעים למועדי הישיבה משך זמן ארוך לפניה.

לא נלאה את הקורא על העבודה הסיזיפית שאנו עושים ביום-יום למען התושב, לא רק בישיבות המועצה,
שאגב, "הודות" לניהולן בידי רובינשטיין, הן נהפכות לחותמות גומי ותו לא. ישיבות עיריה של 6-7 סעיפים הדורשות דיון נפרד בכל סעיף - מסתיימות בממוצע של 4 דקות... מישהו הזכיר את המילה "דיון"? - הצחקתם את רובינשטיין.

אז אנא, אמת המידה לא אמורה להיות מספר השתתפויות אלא איכות הישיבות. קרי, חוכא ואיטלולא. ישיבות בזק. ללא תיעוד. ללא הקלטה או הסרטה. עם פרוטוקול ש״עובדים״ עליו אחרי כל ישיבה, ״לשפצו״...

מכאן קריאה: יתכבדו נא כתבי העתונים והאתרים לשבת ולתעד ישיבת עירייה אחת. ולקלוט את ״עומק הדיונים״. תשזפו במו עיניכם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר