משבר העבודות בשבת

בהוראת האדמו"ר מגור: יעקב ליצמן מתפטר מתפקידו כשר

מאמצי הצדדים להגיע להסדר במשבר השבת נכשלו: שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע לרה"מ נתניהו כי החליט להתפטר מתפקידו כשר. עם זאת, יתכן ויהדות התורה תישאר בקואליציה (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן מתפטר מתפקידו בגלל משבר השבת: מאמצי הצדדים להגיע להסדר סביב עבודות לתחזוקת הרכבת בשבת נכשלו, ובשעות הצהריים (שישי) הודיע השר יעקב ליצמן לראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מתפקיד שר הבריאות ביום ראשון הקרוב. השר ליצמן נכנס שעה קלה קודם לכם למעונו של האדמו"ר מגור, שם קיבל את ההוראה הסופית לפרוש.

השר חיים כץ פרסם את החלטתו בנושא: "לאחר בדיקה מעמיקה שערכתי, אישרתי לביצוע רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש". לדברי השר כץ: "החלטה זו משקפת התחשבות מלאה ברגשות הציבור הדתי מחד ושמירה על שגרת הנסיעה של משתמשי הרכבת ביום ראשון מאידך".

יצויין, כי גורמים בקואליציה מנסים להוביל פשרה לפיה השר ליצמן יפרוש רק מתפקידו במשרד הבריאות אולם יישאר חלק מקואליציית נתניהו. במקביל, גורמים פוליטיים חרדים מעריכים כי מדובר באפקט דומינו בלתי נמנע שיגרור אחריו במוקדם או במאוחר גם את המפלגות החרדיות הנוספות, מה שאולי יגרום להפלת הממשלה.

"קשה לחשוב כיצד ליצמן יחזיק בקואליציה ללא תפקיד שר. מהיום נראה ביקורת חריפה על מהלכי הממשלה ב'המודיע', מה שיגרור למשבר גם את דגל התורה ואת ש"ס בעתיד המוקדם או המאוחר" אמר גורם חרדי.

בקרב הארגונים החילונים חוגגים את התפטרותו של ליצמן: "אנחנו מברכים על התפטרותו של ליצמן. זהו ניצחון של הרוב הישראלי אשר לא מוכן לשלם בגופו ובאיכות חייו למול כפייה דתית דורסנית" אמרו ב"ישראל חופשית" אולם עם זאת הביעו חשש כי מדובר ב"בלוף" לדבריהם, "מכיוון שיהדות התורה נשארת בקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר