חילולי השבת ברכבת ישראל

יתד נאמן: "כעס גדול", המודיע: צעד אמיץ של השר ליצמן

בטאון 'דגל התורה' מדווח על פרישת ליצמן ומציג איום מח"כ גפני - "נביא הדברים בפני גדולי ישראל" • בטאון הסיעה המרכזית משבח את ליצמן על הצעד האמיץ בפרישתו לכבודה של שבת קודש (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: פלאש 90)

פרשת חילולי השבת ברכבת ישראל ממשיכה להסעיר את ממשלת נתניהו עם התפטרותו הבוקר (ראשון) של השר יעקב ליצמן מתפקידו בעקבות חילולי השבת כאשר בשלב זה המפלגות החרדיות נשארות בקואליציה אך לא מן הנמנע כי התפטרות ליצמן תוביל לפרישת יהדות התורה וש"ס מקואליציה, צעד שיוביל לפירוקה של הממשלה.

העיתון "יתד נאמן" מדווח הבוקר על "כעס גדול במפלגות החרדיות על המשך חילולי השבת בעבודות הנעשות על-ידי רכבת ישראל וכן על אי-התקדמות בחקיקה בנושא המרכולים בשבת ובנושאים נוספים".

"ח"כ הרב יעקב ליצמן, הודיע כי יתפטר היום מתפקידו כשר הבריאות עקב העבודות בשבת, מאחר ולא ניתן לשאת באחריות ולהיות שותף בממשלה הנותנת יד לחילולה של השבת בריש גלי", מדווח 'יתד נאמן'.

באשר ל'דגל התורה', אומר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי "אם הליכוד היה פועל במהירות כפי שהוא פועל בחוקים המעניינים אותו ובנושאים החשובים לו, לא היינו מגיעים למשבר ההחמור בו נמשכות הפרצות בחומות השבת ואי-קידום החקיקה בנושאי השבת. העובדה שבכל שבוע יש תירוץ חדש אומרת כי לליכוד יש חישובים אחרים ולא טובת העניין. נביא את הדברים בפני מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א ונפעל כפי הוראתם".

מנגד, עיתון 'המודיע', בטאון הסיעה המרכזית ב'אגודת ישראל', מדווח הבוקר: "בצעד אמיץ לכבודה של שבת קודש, שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן הודיע לראש הממשלה על התפטרותו הבוקר מתפקידו בעקבות חילולי שבת ממשלתיים בפרהסיה ברכבת".

עוד נכתב כי "למגינת לב אכן היו חילולי שבת בעבודות ברכבת ישראל גם השבת והדבר כמובן מחזק את החלטתו הנחושה של שר הבריאות לפרוש מן הממשלה".

המודיע, מוסיף ומאשים כי "פרשיית חילולי ברכבת היא ארוכה ורצופת הבטחות שחוללו, ועדה ממשלתית שלא שיתפו עמה פעולה, אמירת אי-אמת מצד הגורמים שהתעקשו להמשיך את חילולי השבת, ושאר תעלולי הפוליטיקאים, שאיש-איש בדרכו הובילו וכיוונו למצב של המשך סדרתי של החילול בפרהסיה ללא כל צורך, אלא בצע כסף וכהתרסה נגד שומרי השבת. נעשה מאמץ מכל הכיוונים, במעשה או במחדל, להנציח את מגמת הפיכת יום שבת קודש ליום השיפוצים הלאומי".

המודיע מוסיף ומסביר כי "כידוע במשך עשרות שנים לא התירו גדולי ישראל לחברי הכנסת של אגודת ישראל להיות שרים בממשלה, בשל האחריות שלהם למעשיה ומחדליה של הממשלה. אולם, בשל הצורך לתקן הריסות שחוללה ממשלת לפיד-נתניהו, ובגלל קביעת בג"צ שאסרה על תפקיד 'סגן שר במעמד שר', התירה מועצת גדולי התורה להרב ליצמן לקלב תפקיד שר, גם בשל העיסוק החיוני בנושאי בריאות ופיקוח נפשות מישראל".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נועד אמש לשיחה ארוכה אצל נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן. בהודעה מטעמו של דרעי נמסר כי הוא "פרס בפני הנשיא את השתלשלות הדברים בפרשת השבת וקיבל הנחיות כיצד לפעול בהמשך הדרך".

עוד נמסר כי "חכם שלום הכהן ביקש מח"כ בן צור ללכת ולעדכן את כל חברי המועצת בהנחיות שנתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר