צה"ל משיק: הסמארטפון הצה"לי הראשון

בצה"ל החליטו לפתח סמארטפון מתקדם שייתן מענה לצרכי החיילים בשטח תוך שמירה על אבטחת המידע בצורה הטובה ביותר. המכשיר מתוצרת מוטורולה יושמש בקרוב (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
דגם המכשיר שפותח על ידי צה"ל (צילום: מוטורולה)

אגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל סיים את הפיתוח של הסמארטפון הצה"לי הראשון, שייתן מענה לצרכי החיילים תוך שמירה והקפדה על האבטחה של המידע שנמצא עליו.

לדברי סא"ל ליאור שוורץ, רע"ן תקשורת אלחוטית ולוחמה בספקטרום, בראיון ל'וואלה', צה"ל הוא אחד הצבאות היחידים בעולם שפיתח סמארטפון ברמת התוכנה ולא רכש סמארטפון מאובטח מחברות אזרחיות. המחלקה שפיתחה את המכשיר מכונה "מעוף" והיא גם אחראית על פיתוח מערכות תקשורת ורשת, פיתוח אמצעים בתחום התקשורת הלוויינית, תקשורת סלולרית, מוצבי שליטה, מערכות מודיעין ומערכות מסווגות רבות.

מדובר בפרויקט שארך כמעט 4 שנים, בינואר 2014 חתם משרד הביטחון על חוזה בשווי 100 מיליון דולרים מול ענקית הטכנולוגיה מוטורולה לייצור הדור הבא של מכשירי הסלולר הצבאיים, שנועד להשתלב לצד מערכת "ורד הרים" המיושנת. כעת מגיע הפיתוח הזה ליחידות בשטח.

הסמארטפון מדגם Lex M20 מיוצר על ידי מוטורולה ופיתוח הממשק של צה"ל שם מסבירים כי הפיתוח ארך זמן רב בגלל המורכבות של הצפנת מערכת ההפעלה. הסמארטפון הצה"לי מגיע עם מסך מגע בגודל 5.1 אינץ' ברזולוציית HD והיישומים המוכרים לנו ממערכת ההפעלה אנדרואיד הוסרו לחלוטין לרבות הדפדפן, חנות האפליקציות ועוד.

בצה"ל מסבירים כי הממשק זהה לאנדרואיד המוכר וכולל גם ווידג'טים, GPS שפותח על ידי צה"ל, וואטסאפ צה"לי ולדברי סא"ל שוורץ, הם פתוחים לרעיון של התקנת אפליקציות ניווט כמו Waze בעתיד כמובן לאחר בדיקה והתאמה לצרכי הביטחון. הסמארטפון מחובר לתשתית סלולרית של חברת פרטנר והוא יכול לתקשר עם רוב מערכות הקשר הצה"ליות. כמו כן, זה הסמארטפון היחיד בישראל שיכול לבצע שיחות VoLTE, על גבי תשתית הדור הרביעי - יכולת שעדיין לא קיימת בסמארטפונים האזרחיים.

באגף התקשוב דאגו גם למצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית, אך בממשק הצילום בסיסי בלבד. בעתיד הכוחות יוכלו להעביר לגורמים הרלוונטים תמונת מצב באמצעות הסמארטפון וכחלק מהתכנון של צה"ל, הסמארטפון הזה לא יגיע רק לדרגים הבכירים אלא לכל מי שיוכל להפיק ממנו שימוש ותועלת. "כל הדרגים וכל הדרגות הרלוונטיים יהנו מהסמארטפון הזה", אמר סא"ל שוורץ.

המכשיר מצויד גם בלחצן PTT ייעודי שמאפשר להשתמש בו כמו מכשיר קשר, ניתן להשתמש באוזניות המיועדות למכשיר קשר ולטעון את הסמארטפון באמצעות תחנת עגינה יעודית או מטען MicroUSB.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר