משבר השבת יחריף?

ח"כ ביטן: "יש מגבלות לכוח; אם החרדים רוצים - שיפרשו"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) מבהיר הבוקר (ראשון) כי חילולי השבת יימשכו וכי אם החרדים רוצים לפרוש - שיפרשו, אך הבהיר כי הליכוד מוכן ללכת לקראת החרדים "עד כמה שאפשר" (פוליטי)

ח"כ דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

משבר השבת: יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) מבהיר הבוקר (ראשון) כי חילולי השבת יימשכו וכי אם החרדים רוצים לפרוש - שיפרשו, אך הבהיר כי הליכוד מוכן ללכת לקראת החרדים "עד כמה שאפשר".

בראיון למרדכי לביא ב'מהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', אמר ביטן: "אתה חושב שלא יהיה עבודות בשבת בכלל? אם אתה מצפה סגירה טוטאלית של השבת - זה לא יהיה. רוצים לפרוש? שיפרשו, יש דברים שאנחנו לא מסוגלים לעמוד בהם".

"אם הדרישה תהיה סגירה טוטאלית של השבת - זה לא יהיה, פשוט זה בלתי אפשרי", שב ביטן ומבהיר. "צריכים להבין שיש מגבלות לכוח".

לדבריו, "אף אחד לא רוצה לפרק את הקואליציה, גם לא החרדים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים ללכת לקראת עד כמה שאפשר, אנחנו נעשה את זה אבל בגבולות הסבירים והאפשריים".

ביטן מתח ביקורת על שר העבודה חיים כץ ואמר כי הוא "יכל למצוא פתרונות. אנחנו מפלגה מסורתית שרוב בוחריה מסורתיים". עם זאת ביטן טען כי כץ לא מתרברב בחילולי השבת. "הוא לא מתגרה. הוא לא טיפל בעניין. יש פתרונות לבעיה אבל בשני הצדדים צריכים להבין. החרדים לא יסכימו בשום פנים ואופן לעבודה בבת ומצד שני הם מבינים את הצרכים של החילוניים. חברות תשתית לפעמים עושות עבודה בשבת".

"שפנה אלי ליצמן וראיתי שיש בעיה עם גפני וליצמן ביום רביעי הקודם, עדכנתי את מי שצריך והראיה שישבו עם ליצמן בימים האחרונים. הנושא עלה מספר פעמים בפורום ראשי המפלגות", סיפר ליצמן אך הבהיר כי אין זה מסמכותו לטפל במשבר. "לא בסמכותי לטפל בעניין, זה בתחום הממשלה. ראש הממשלה החליט שלוין, כץ ואלקין יטפלו בזה, זו החלטה שלו. יכול להיות שאם אני הייתי מטפל הדברים היו נפתרים כבר מזמן".

ביטן הוסיף ואמר כי "אפשר לפתור את הבעיה של ליצמן על ידי חוק עוקף בג"ץ ואפשר להחזיר את ליצמן למשרד הבריאות בלי שתהיה לו אחריות קולקטיבית".


הבוקר, פרסם מיכאל שמש ב'כאן רשת ב', כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לתקן את חוק יסוד הממשלה כדי לאפשר ליעקב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות וזאת כדי שליצמן ימשיך לשלוט במשרד.

כזכור, לפני כשנתיים פסק בג"ץ כי ליצמן לא יוכל לכהן כסגן שר במעמד שר מה שהוביל לכך שלראשונה ב'אגודת ישראל' כיהן שר מטעמה בממשלה.

בסביבתו של ליצמן אמרו בתגובה לפרסום כי "עדיף שראש הממשלה ישנה את חוקי השבת לפני שישנה את חוק היסוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר