מחקר: 3-4 כוסות קפה ביום דווקא יכולים להועיל

כמה כוסות קפה אתם שותים ביום? מחקר שבחן 200 מחקרים קודמים טוען כי שתיית 3-4 כוסות קפה "בריא" ביום יכול לסייע לבריאות באמצעות שלל "הטבות בריאותיות" (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

מחקר חדש שפורסם בכתב העת המדעי BMJ ומבוסס על ניתוח של יותר מ-200 מחקרים קודמים, חושף, כי אנשים ששותים בין שלוש לארבע כוסת קפה ביום, בעלי סיכוי גבוה למספר לא מועט של הטבות בריאותיות, כמו סיכון נמוך יותר לסוגים מסוימים של סרטן, מחלות לב וכלי דם ומחלת כבד. שתיית קפה יכולה גם להפחית סיכון ללקות בסוכרת מסוג 2, דמנציה ושבץ.

לפני שאתם רצים לשתות את שלושת כוסות הקפה שלכם חובה לציין כי המחקר לא בדק בצורה מעמיקה האם התוצאות הבריאותיות קשורות לקפה בלבד ובהחלט ייתכן מאד כי אותם אנשים היו יותר פעילים גופנית ובעלי תזונה טובה יותר.

פרופ' פול רוביק מאוניברסיטת סאות'המפטון, שהשתתף במחקר, אמר ל-BBC כי "גורמים כמו גיל, עישון ופעילות גופנית יכלו גם הם להשפיע על התוצאות".

אם אתם בכל זאת רוצים להשיג מקסימום יתרונות בריאותיים משתית קפה, החוקרים ממליצים לצרוך קפה כמה שיותר בריא, מה שאומר כמה שפחות סוכר ואם אתם יכולים, אז לנסות להיצמד לקפה שחור. פרופ' רוביק הוסיף כי "יש איזון של סיכונים בחיים ונראה שהיתרונות של צריכה מתונה של קפה גוברים על הסיכונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר