סוף המשבר בין החרדים ונתניהו

ההסכם: הכדורגל בשבת יימשך, המרכולים בת"א לא ייסגרו

חוק חדש יאפשר לליצמן לחזור לתפקידו כסגן שר בעל סמכויות ניהולויות, יחוקק חוק לשימור הסטטוס קוו אך המרכולים בתל אביב לא ייסגרו בשבת. בנוסף, "יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל" (בארץ)

נתניהו וליצמן. ארכיון (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

משבר השבת - הפתרון? במסגרת הפגישה בין רה"מ בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות, הושג סיכום בנוגע לנושא השבת, ובהודעה שפורסמה הערב נאמר כי "הסתיים המשבר הקואליציוני", וכי הסטטוס קוו בנושא השבת יישמר. בנוסף סוכם על העברת חוק שיאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהולויות במשרדו - זאת בכדי לאפשר לליצמן לחזור לתפקידו.

במהלך הפגישה סוכם כי יחוקק חוק שישמר את הסטטוס קוו בכל הארץ, אולם המרכולים בתל אביב לא ייסגרו. ההסכם מעלה עוד כי תנועת הרכבות בימי חול לא תיפגע, ותאומץ הצעת שר התחבורה "לאפשר לשר העבודה והרווחה להתחשב בשורה של שיקולים ובהם שיקולי בטיחות, מסורת ישראל, רווחת העובד, מידת הפגיעה במרחב הציבורי וכו'".

עוד סוכם בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה כי יישמר הסטטוס קוו במשחקי הכדורגל. נקודה נוספת שסוכמה, היא העברתו של חוק המאפשר לסגן שר לקבל סמכויות ניהוליות של משרד ממשלתי. זאת בכדי לאפשר לח"כ ליצמן לשוב למשרד הבריאות כסגן שר, אולם עם סמכויות מלאות.

לאחר ההודעה על ההסכמות, הבהיר ליצמן כי "לא אסכים לדון בשום חוק בנושא סגן שר, כל עוד לא יאושרו חוקי השבת: המרכולים ושעות עבודה ומנוחה, כפי דרישת ראשי הסיעות החרדיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לסיכום כי "הממשלה בראשות הליכוד היא הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל. הקואליציה חזקה ויציבה. נמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר לאחר הסיכום: "הצלחנו להגיע להסכמות בעניין חוק המרכולים ובכל הנושאים האחרים, באמצעותם נשמור על הסטטוס קוו בכל הארץ. השבת חשובה לנו מאד. זו מדינה יהודית ורוב אזרחי ישראל רוצים לחוש שבת ברחובות ובערים. בימים האחרונים קיימנו שיחות וישיבות כדי להבטיח שהסטטוס קוו יישמר בלי כפייה וללא מלחמות יהודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר