עונה למבקריו

ליצמן: "לא צריך לפחד מלפיד או שמפיד"

בעוד מתנגדיו, גם מתוך יהדות התורה, סבורים כי סאגת ההתפטרות בגלל השבת עלולה להוביל לעליית לפיד בסקרים ולניצחון אפשרי שלו בבחירות הבאות - ליצמן עיקש בדעתו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נאומו של ליצמן, היום בביתר עילית (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

"לא התפטרתי כדי להתמנות לסגן שר. לא אדבר אפילו על נושא של סגן שר עד שיתקנו את החוקים", כך שב ומבהיר היום (שני) שר הבריאות המתפטר יעקב ליצמן.

בטקס השקת שירותי 'טרם' בעיר ביתר עילית, התייחס ליצמן בנאומו להתפטרותו מתפקיד שר הבריאות בגלל חילולי השבת של רכבת ישראל, ואמר: "אפשר לחשוב שהתפטרתי כדי להיות סגן שר. לא. התפטרתי כי היה צריך להתפטר. אם לא נתקן את השבת אני חד משמעית בחוץ".

"אף אחד לא האמין לי לפני שבועיים שאני הולך להתפטר", הוסיף ליצמן. "חשבו שזה רק איומים. אבל נושא השבת הוא אצלנו ביסוד. לרגע אחד לא הסכמנו לשום חילולי שבת".

"אני עושה את ההתפטרות בראש מורם. אני שליח של גדולי התורה, בלעדיהם לא היה אף אחד. הם אומרים תעשה ככה, אני עושה ככה, בלי להתווכח. מישהו צריך לשכנע אותי שזה פיקוח נפש? זה פיקוח ממון. לקחת אחריות על דבר כזה - זה אסור".

(צילום: אלכס קולומויסקי, ynet)

באשר לטענות כי התעקשות יתר בענייני השבת מובילה לעליית לפיד בסקרים ולנצחון אפשרי שלו בבחירות הבאות, אמר ליצמן: "לא צריך לפחד מלפיד או שמפיד. אנחנו צריכים לדאוג למה שאנחנו התחייבנו, שזה על בסיס ההלכה וזה היסוד שלנו. זה לא סוד שלא רציתי להיות שר. לפיד לא התכוון שאני אהיה שר בריאות שנתיים, זו הייתה תאונת עבודה".

אמש, כפי שדווח, העלה סקר ערוץ 10 כי 'יש עתיד', מפלגתו של לפיד, מתחזקת לאחר הכותרות על "משבר השבת", כשהיא מגיעה ל-24 מנדטים לו הבחירות היו נערכות היום - עלייה של שלושה מנדטים מהסקר הקודם של העורך קמיל פוקס שפורסם ב'וואלה! NEWS'.

את הדיבורים על מתיחות בחצר חסידות גור, ביטל ליצמן לחלוטין: "יש שמועות על תככים ומחלוקות בגור. הכל לא מתחיל ולא נגמר. פה ושם יש ויכוחים וזה טבעי. אבל כאלה שקרים ושטויות, לא רלוונטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר