"אולי כנענים, עמלקים"

העיתונאי הערבי הפתיע: אין דבר כזה פלסטין

"כתוב בקוראן: ארץ הקודש לעם ישראל. אין שום כיבוש" - הדברים הללו לא יצאו מפיו של איש מחנה הימין הקיצוני בישראל, או אוונגליסט אמריקאי. עיתונאי ערבי עומד מאחוריהם. צפו (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המשנה הסדורה של העיתונאי הבכיר (צילום: מתוך ערוץ א-ראי / "הללו" בפייסבוק)

עיתונאי כווייתי בכיר הגן על מדינת ישראל, וניפץ אחת לאחת את כל תיאוריות הפלסטינים והערבים על ה"כיבוש" שמבצעת ישראל בשטחים ששחררה במלחמת ששת הימים לפני 50 שנה.

עבדאללה אל-הדלק התראיין לערוץ הטלוויזיה המוביל "א-ראי", כתגובה לדברי יו”ר הפרלמנט הכוויתי, מרזוק אל־גאנם, שתקף בחריפות את ישראל בחודש שעבר, במסגרת ועידת איחוד הפרלמנטים בסנט פטרסבורג ברוסיה.

אל-גאנם כינה את הישראלים "כובשים ורוצחי ילדים, שמבצעים טרור" ואף קרא לנציג הישראלי בוועידה "לארוז את המזוודה שלך וללכת מפה".

ראשי השלטון בכווית לא אהבו את התנהגותו זו, כך לפי מקורות במדינה, ואף שוקלים לקטוע בגינם את כהונתו כיו"ר הפרלמנט. העיתונאי עבדאללה אל-הדלק זומן לפאנל בנושא, לצד הוגי דעות ופובליציסטים כוויתים אחרים.

וכך אמר אל-הדלק: "מדינת ישראל היא מדינה ריבונית עצמאית, היא קיימת ויש לה מושב באו”ם. רוב המדינות אוהבות השלום והדמוקרטיה מכירות בה. נותרה קבוצת מדינות שלא מכירות בה - מדינות העריצות והדיכוי. למשל, צפון קוריאה לא מכירה בישראל. אך זה לא פוגע במדינה או שולל את עובדת קיומה. מדינת ישראל היא מדינה בעלת מרכזי מחקר ואוניברסיטאות, כאלה שאין אפילו למדינות ערביות חזקות וותיקות ביותר. מדינת ישראל היא מדינה ולא ארגון טרור. וכמו שאמרתי, היא מדינה עצמאית".

"העובדה שאני ערבי, לא מונעת ממני להכיר בישראל בשום צורה. אני מכיר בישראל כמדינה וכעובדה במציאות, בלי להכחיש את זהותי והשתייכותי למדינות ערביות. אין כיבוש. יש אנשים שחזרו לארץ המובטחת שלהם. ההיסטוריה של בני ישראל קודמת אפילו לאסלאם, ולכן כמוסלמים אנו צריכים להכיר בזכויותיהם על הארץ הזו. הם לא בזזו אותה. אנשים שאומרים שהם בזזו אותה עדיין חושבים במנטליות של 1950 ולפני כן. בשנת 1948 הוקמה מדינת ישראל, לא הייתה מדינה שנקראה פלסטין", הסביר.

במענה לשאלת המראיין "אז מאיפה הביאו את השם הזה, פלסטין", השיב העיתונאי הבכיר: "השם הזה לא התקיים. היו מגוון קהילות שחיו כפזורה במדינות ערב. הם נקראו כנענים, עמלקים או במגוון שמות אחרים. לא הייתה מדינה שנקראה פלסטין ואני עומד על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר