האזינו

גואטה: "צריך לחזור לש"ס המקורית, המחבקת"

בראיון מיוחד ברדיו 'קול חי', אמר יגאל גואטה, הח"כ לשעבר, כי "צריך לחזור חזרה לש"ס המקורית, המחבקת, המסורתית", ואמר כי התנהג "באצילות נפש כלפי ש"ס" • האזינו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הראיון עם יגאל גואטה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

בראיון שהעניק היום (שני) חבר הכנסת לשעבר מש"ס יגאל גואטה למרדכי לביא במהדורת הבוקר ברדיו 'קול חי', הוא התייחס תחילה לפופולריות שלו בימים אלו, מאז ההתפטרות, ואמר שאינו מייחס לכך חשיבות ו"זה לא עושה עליו רושם".

לגבי הטענה כי האהבה שמורעפת עליו בכלי התקשורת היא כדי לנגח את ש"ס, ממנה התפטר, אישר זאת הח"כ לשעבר והגדיר את המחמאות שמקבל משונאי המפלגה כ"סכין בבטן". על שתיקתו הארוכה, כשנשאל בתכנית 'עובדה' אם יצביע בבחירות לש"ס, התייחס גואטה בביטול, ועל עצם הופעתו בתכנית זו אמר בהומור כי מגיעים לו על זה "פרס נובל והצדעה".

דרעי מחפש נואשות מישהו שינהל את מערכת הבחירות לרשויות המקומיות, שיחולו בעוד כשנה, הגורליות לש"ס. אתה מוכן לזה?

"אני לא מוכן, כי אני עכשיו בחופש מפוליטיקה, אני בעסקים. התנהגתי באצילות נפש כלפי ש"ס, ואני לא מרגיש צורך לפצות אותה על משהו. אני לא כמו בניזרי שעזב, לא גומר ללכלך ומזיל דמעות תנין".

ישי כהן, הכתב הפוליטי של "כיכר השבת" שהצטרף לשיחה ברדיו 'קול חי', פירשן את ה"פרס נובל" שגואטה טוען שמגיע לו, כי זה על כך שמתאפק מלפרוס ברבים את טענותיו הרבות נגד ש"ס. "ממש לא נכון", הגיב גואטה, "אין ספק שהיה פה מצב לא נעים ולא סימפטי. ש"ס יותר בצער ממני, בגלל מה שקרה".

כשאתה אומר שש"ס נמצאת בתקופת ליקוי מאורות, למה אתה מתכוין? - "שצריך לחזור חזרה לש"ס המקורית, המחבקת והמסורתית".

ליו"ר התנועה השר אריה דרעי חלק גואטה שבחים רבים, על יכולות העשייה שלו וכשרונו הרב, אך הסביר כי סירב להיענות לפניותיו של דרעי לשוב לפעילות בש"ס כי "אני רוצה לנוח".

אם דרעי אומר לפני מספר ימים שבני התורה לא איתנו, ואתה אומר שהמסורתיים לא איתנו - מי כן נשאר בש"ס?

"רובם של מצביעי ש"ס הם בני תורה, אבל שניים-שלושה מנדטים הם כן עדיין מהציבור המסורתי".

לאור ההתנהלות התקשורתית שלך בתקופה האחרונה, והפנייה הנכונה שלך לישראלי הממוצע, אין מי שיכול לעזור לש"ס יותר ממך. למה שלא תתגייס לעשות את זה?

"חבל שאתה, מרדכי, לא נשיא מועצת החכמים. הוא כנראה לא חושב כמוך, ואני אבק דק מתחת לכפות רגליו. אם הוא יקרא לי ויגיד לי ש'גופי תורה תלויים בך', אני אשקול אז. ואגב, אני רוצה להזכיר לך את הסקרים מהעבר שחזו כבר מצב קשה לש"ס".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו 'קול חי'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר