עונה לביקורת ומסביר את ההסכם

אריה דרעי: חכם שלום כהן הורה לנו לשמור על הקואליציה

יו"ר ש"ס השר דרעי הסביר כי הם דרשו שמירה על הסטטוס קוו ולא דברים חדשים והדף את הביקורת כשהסביר כי כל ההתנהלות היתה בכפוף להוראות נשיא המועצת לשמור על הקואליציה • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס היום (שני) בישיבת סיעת ש"ס להסכם שהושג בין המפלגות החרדיות לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב משבר השבת והבהיר כי הדרישות התמקדו רק בשמירה על הסטטוס קוו.

בפתח דבריו, התייחס דרעי במרומז לאיומי יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן שיתנגד לחוק המרכולים שלו, ואמר כי "לפי ההסכם הקואליציוני שיש לנו עם כל מרכיבי הממשלה, ואני מדגיש עם כל מרכיבי הקואליציה, אלה שנכנסו בשעת הקמת הקואליציה ואלו שהצטרפו בשעה יותר מאוחרת, כולם יודעים שהקואליציה מחוייבת לסטטוס קוו".

"אנחנו לא ביקשנו לכל אורך כהונת הממשלה שום דבר חדש שלא היה, לחדש או להחמיר או לאכוף משהו אחר, אנחנו כל הזמן מנסים לתקן פרצות שקרו, בדרך כלל זה בעקבות פסיקות של בית המשפט העליון", הסביר דרעי. "יש סעיף מפורש בהסכם הקואליציוני שאם יש פסיקות של בית המשפט העליון שמפרות את הסטטוס קוו, הקואליציה מחויבת לתקן את החקיקה וזה מה שביקשנו עד עכשיו".

דרעי מתח ביקורת על הקואליציה ואמר כי "אני חייב לומר שהיתה לי ויש לי ביקורת על ההתנהלות של הקואליציה בחודשים האחרונים, יכלנו לגמור את זה מזמן ולמנוע סתם רעשי רקע מיותרים - יכול להיות שמישהו חשב להביא קצת שמחה לאופוזיציה, איזו תחושה של כמה ימים שאוטוטו הנה קורה משהו, אז הוא עשה את זה - ואני אומר את זה בציניות, אבל חבל שהגענו לזה".

בהמשך, התייחס דרעי להוראות מועצת חכמי התורה ונשיא המועצת שקיבל ואמר: "כידוע לכם, ש"ס כפופה למועצת חכמי התורה, ונשיא מועצת חכמי התורה שאני איתו בקשר כמעט יומיומי לפעמים יותר מיומיומי, חלק גדול מהפגישות אני לוקח אתי את יו"ר הסיעה שלנו הרב יואב בן צור, שגם הוא מתאם בין כל הרבנים ומביא את הדברים בין אחד לשני, ואת כל הדברים הבאנו בפניו.

"ההוראות של נשיא מועצת חכמי התורה, ואני רוצה שיהיה ברור בעיקר לאותם כתבים שדואגים מאוד לקדושת השבת ונותנים לנו עצות ומוסר וגם לפעמים מכים אותנו בענין הזה, שידעו שאנחנו פועלים על פי הוראות רבנים ועל פי הוראות מועצת חכמי התורה שלנו, וההוראה היא חד משמעית ואני אומר בצורה הברורה ביותר כדי שפעם אחת ולתמיד תדעו את הדברים הללו - זאת הקואליציה הטובה ביותר שיכולה להיות לציבור הדתי על כל גווניו ועל כל חלקיו נקודה".

דרעי המישך ואמר כי "לכן ההוראה של מועצת חכמי התורה שלנו היא לעשות הכול כדי שהקואליציה הזאת תשלים את ימיה, כמובן כל עוד שהקואליציה וכל מרכיבי הקואליציה מחוייבים להסכמים שעשינו. ואכן עד המשבר הזה שלא התנהלה בצורה הכי טובה, כל ההסכם הקואליציוני וכל ההתחייבויות עד עכשיו אנחנו קיימנו והצד השני קיים.

ולכן מועצת חכמי התורה ובעיקר נשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן ההוראה שלו היתה ברורה, כולל היום בבוקר שעדכנתי אותו מכל מה שהיה אתמול בלילה - חד משמעי בלי לגמגם, זאת הקואליציה ואנחנו מחוייבים, דווקא אנחנו, לגלות הרבה פעמים שיש מריבות של אגו ב"ה אנחנו נטולי האגו הזה אין לנו שיקולים כאלה, לעשות הכל כדי לפשר וכדי לגשר כדי שהקואליציה הזאת תמשיך".

דרעי אמר עוד כי אם היתה קואליציה אחרת, "היום לא היינו נאבקים על עבודות בשבת על פסי הרכבת אלא היינו נאבקים על רכבת שנוסעת בשבת ואטובוסים שנוסעים בשבת, הרי כל מרכיבי האופוזיציה אם זה אבי גבאי ואם זה יאיר לפיד קל וחומר, אומרים שהם רוצים תחבורה ציבורית בשבת והקואליציה הזאת משמרת את הסטטוס קוו.

"צריך לזכור שאנחנו המדינה היחידה בעולם שהרכבת עובדת שישה ימים בשבוע ולא שבעה ימים בשבוע, שתחבורה ציבורית עובדת שישה ימים בשבוע ולא שבעה ימים בשבוע, זה מדינה יהודית, ואנחנו נמשיך לשמר את זה, עם ישראל רובו ככולו רוצה כבוד שבת גם כאלה שלא שומרים שבת".

דרעי הוסיף כי "אנחנו לא מתערבים מה כל אחד יעשה בחייו הפרטיים, אנחנו לא מתערבים בפנאי או בדברים אחרים, אנחנו כן רוצים שיהיה אופי, שמסחר שהוא דבר לא רק של שבת אלא גם נושא חברתי כדי שגם חלשים יותר יוכלו לשמור את השבת ולא יכריחו אותם לעבוד בשבת ועל זה אנחנו נאבקים.

"אני שמח שאתמול ישבנו כמה שעות ופתרנו את המשבר הזה העלנו את הכל על השולחן והגענו לסיכוןם על כל הדברים, הסטטוס קוו יישמר אין לנו דרישות מעבר לסטטוס קוו, אנחנו לא הולכים לסגור חנויות שפתוחות אנחנו לא עושים רטרואקטיבי, אנחנו מנסים שלא יהיה סחף בעקבות פסיקת הבג"ץ בעיריות ובמקומות אחרים בארץ".

בהמשך דבריו שיבח דרעי את עבודת הקואליציה בנושאים המדיניים והביטחוניים וגם בנושאים הכלכליים, "שזה הדגל של הקואליציה הזאת", ואמר כי כל שבוע כמעט יש צמצום פערים ותוכניות כלכליות ורפורמות בנושאים חברתיים, "זאת הקואליציה הטובה ביותר בשבילנו ואנחנו נמשיך לעשות וכמובן כל אחד יש לו את רבותיו אני לא בא בביקורת חלילה על אך אחד אבל שאף אחד לא יבוא בביקורת עלינו, יש לנו את הרבנים שלנו, יש לנו את מועצת חכמי התורה, יש לנו את נשיא המועצת ורק לו אנחנו מחויבים לשמוע, כמובן שאנחנו עושים כל מאמץ כמו שעשינו עד היום לשתף פעולה עם כל המפלגות הדתיות והחרדיות וזה עובד יפה מאוד וגם עם מהרכיבים האחרים".

דרעי הבטיח כי כבר בשבוע הבא הכנסת תחוקק את שני החוקים - גם את חוק המרכולים וגם חוק שמירת מסורת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר