ד"ר רובוט: הרובוט הסיני שירפא אתכם

רובוטים נמצאים בתחום הרפואה לצורך ניתוחים זה כבר כמה שנים, עכשיו מתברר כי הם יכולים לתת ולשפר מענה גם בתחום הרפואה הרגילה עם רובוט סיני יעיל במיוחד (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
הרובוט בבחינה (צילום: אוניברסיטת צ'ינואה)

אנו נוטים לחשוב שרפואה דורשת מוח אנושי אבל מתברר כי רובוט חדש ומשוכלל שפותח על ידי מדעני אוניברסיטת צ'ינואה בסין, עבר בהצלחה את בחינות הרישוי לרופאים במדינה. הרובוט שמכונה שיאו-יי השיג ציון של 456 נקודות מתוך 600, - 96 נקודות מעל גבול המעבר מה שהופך אותו ל"רופא" לא רע בכלל.

"הציון מראה שהרובוט אכן שולט במידע הרפואי והקליני הנדרשים ויש לו את היכולת ליישם את הידע כדי לפתור סוגיות רפואיות", אמר ראש המחלקה להנדסת אלקטרוניקה, וו ג'י.

הרובוט נבחן בחדר נפרד, במקביל לנבחנים האחרים, לאחר שמעל 10 אנשי צוות חיברו עבורו במיוחד שאלון ממוחשב, המכיל שאלות זהות לשאר הנבחנים.

כדי להגיע לציון הנאה, החוקרים התקינו למחשבי הרובוט עשרות ספרי רפואה, הרבה יותר מאשר כל רופא בן אנוש מסוגל ללמוד במשך לימודי הרפואה שלו. "הרובוט בעל זיכרון טוב יותר משל בני האדם ובעל יכולת אחסון אדירה", אמר וו ג'י. "עם זאת, כדי להיות רופא לא מספיק לזכור את החומר, ולכן הרובוט תוכנת כדי לעבד את המידע כך שיוכל להשיב על שאלות ובעיות".

כדי להשיב על חלק מהשאלות, היה על שיואו-יי להגיע לאבחנות בהתבסס על הנתונים המופיעים בשאלה. שיאיו-יי אף הצליח להתוות תוכניות טיפול למטופלים שהופיעו בשאלות.

סביר להניח שגם בפעם הבאה שתכנסו לחדר הרופא יחכה לכם בן אנוש, אבל המפתחים סבורים שרובוט כזה מסוגל לסייע לרופאים להגיע ולעבד כמויות של מידע באופן מידי ולשפר את היכולת לטפל בחולים ולקבוע להם תכניות טיפול יעילות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר