עשרות אלפים פונו

הר געש באינדונזיה עלול להתפרץ בכל רגע

האפר הוולקני מורגש כבר בגובה של 30 אלף רגל והוא כיסה מבנים, כבישים ומכוניות שנמצאים בסמוך להר בצפון-מזרח האי התיירותי באלי, שבמדינת הענק המוסלמית (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הר געש באינדונזיה (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בשעות האחרונות (שני) העלו רשויות החירום באינדונזיה את רמת הכוננות באי באלי לדרגה הרביעית והגבוהה ביותר, בעקבות התפרצות הר געש.

100 אלף תושבים שמתגוררים באי התיירותי, במרחק של 10 קילומטרים מההר, התבקשו להתפנות במהירות האפשרית מחשש להתפרצות געשית, שסימנים ראשונים לה החלו לפני מספר ימים.

כבר ביום שלישי שעבר עזבו כ-25 אלף תושבים את בתיהם, לאחר פליטת האפר הוולקני הראשון. בעקבות הכוננות הגבוהה, נמל התעופה המקומי נסגר ל-24 השעות הקרובות, והטיסות שהיו בדרכן למקום הופנו לאזור אחר.

רשות החירום הודיעה כי ההר ממשיך לפלוט לבה וכי ההתפרצויות החלשות נשמעות למרחק של עד 12 קילומטרים מהמקום. "ההר עלול להתפרץ בכל רגע", ציינו אנשי הרשות.

לפי דיווחים מקומיים, האפר הוולקני מורגש גם בגובה של 30 אלף רגל והוא כיסה מבנים, כבישים ומכוניות שנמצאים בסמוך להר בצפון-מזרח באלי. גדה סואנטיקה, גורם בסוכנות לטיפול באסון וולקני וגיאולוגי, הסביר: "הפעילות של הר אגונג נכנסה לשלב את זרימת לבה, הוא עדיין פולט אפר, אבל אנחנו צריכים לפקח ולהיות זהירים מהאפשרות של התפרצות חזקה".

מדינת האיים אינדונזיה מועדת לפעילות געשית בשל מיקומה ב"טבעת האש", אזור שומקיף את האוקיינוס השקט ומתאפיין ברעידות אדמה תכופות ובפעילות געשית בשל תזוזות הלוחות הטקטוניים.

יצויין, כי הר הגעש הנוכחי, שנמצא 72 קילומטרים צפונית-מזרחית לאתר הנופש התיירותי של קוטה, הוא אחד מיותר מ-120 הרי געש פעילים במדינת הענק המוסלמית שבמזרח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר