מאחורי הקלעים של הסכם השבת

שר בכיר בליכוד מבהיר: "גפני מבין שהחוק שלו לא יעבור"

שר בכיר בליכוד מגולל את מאחורי הקלעים של ההסכם - ההתפטרות, איום החרדים, ההצהרה כי לא יפרשו וטעויות הליכוד • מתריע: במשבר הרכבת הקודם לפיד עלה לראשונה ל-20 מנדטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (ארכיון. צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יממה לאחר ש'משבר השבת' נפתר, אומר היום (שני) שר בכיר במפלגת הליכוד כי גם הם (הליכוד. י"כ) עשו טעויות ומצהיר שחוק השבת של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי יעבור בשבוע הבא כחוק ממשלתי אך מדגיש כי לחוק שגפני מבקש לקדם - לסגירת המרכולים בתל אביב, אין סיכוי וכי מדובר בהצהרות לציבור בלבד.

בפתח דבריו התייחס השר להתפטרות ליצמן ואמר כי "היו מי שאמרו שזה נגמר ונתנהג כאילו זה משהו גמור, אני חשבתי שאין דבר כזה. מיששתי כדי להבין איפה זה עומד, לנסות הידברות, לתת את הכבוד והיחס לליצמן גם אם הוא מתפטר. כבר בחמישי עברנו את השלב הראשון כשהחרדים תדרכו שהם לא פורשים מהקואליציה".

"ידענו שלפתור את כל הבעיות זו התאבדות מול לפיד", מצהיר השר הבכיר ומוסיף כי "לקחת פסק זמן של כמה שבועות, זה גרם למתחים בתוך הקואליציה. ידענו שאם זה יצא משליטה זה יהיה מאוחר, עם תגובות רבות של רבנים, במיוחד שהתחייבויות צריכים לקיים, ובהסכם הקואליציוני כתוב שאם בית משפט יתערב צריך בחקיקה להחזיר את המצב לקדמותו".

באשר לחוק שיעבור בשבוע הבא אומר השר כי "ביום ראשון חוק דרעי יעבור. זה יעבור כחוק ממשלתי, היועץ המשפטי לממשלה הסמיך את ידיו על הצעת החוק ושהוא יכול להגן עליו בבג"צ". לדבריו, תהיה חקיקה "מהירה יחסית" של הצעת החוק.

באשר לחוק גפני אומר השר כי "אין דרך להעביר אותו בקואליציה, למרות שאמר שילחם". לדבריו: "אם תהיה מממשלה שהנושא הדתי לא מעניין אותה, אז היא יכולה הכל. אין פתרון של מאה אחוז, הטענה הייתה שבשלטון מקומי אין לחרדים השפעה".

בנושא משחקי הכדורגל בשבת אומר השר הבכיר כי "נסגר שהסטטוס קוו ישמר, זה כמו המרכולים - אבל הפוך. זה יהיה בהחלטת ועדת שרים. החרדים הבינו שיש פה סטטוס קוו אבל הפעם לצד השני. זה חלק מהסכם קואליציוני. מה שעושים במרכולים אבל עכשיו הפוך לטובת הכדורגל, כך גם בחוק הגיוס".

"צריך להגיד את האמת", מודה השר בגילוי לב, "הנושא של המרכולים נמרח, יכול להיות שטעינו בזה, יכול להיות שלא היינו מגיעים לכל המשבר הזה, אנחנו כליכוד יכול להיות שטעינו".

באשר לעבודות הרכבת בשבתות, טען השר הבכיר כי "השר חיים כץ מאוד צמצם את פעילות הרכבת בשבת האחרונה, אם היו עושים את זה כל השנה האחרונה אז כנראה לא היינו במשבר הזה". השר מסביר את הסיכום בנושא ואומר כי "המשמעות של מסורת ישראל זה במצב שיש שר שכן רוצה להתחשב זה יעניק לו את הסמכות".

"הצענו את תיק העבודה והרווחה אבל החרדים לא רצו, אולי פעם הבאה ירצו", עקץ השר הבכיר.

בסיום דבריו, הוסיף השר ואמר כי "לגפני אין סיכוי עם החוק, המאבק שלו כעת ציבורי. הוא מבין שהחוק הפרטי שלו לא יעבור, כך סיכמנו". לדבריו: "שיח בנושא הדת מעלה את לפיד. במשבר הרכבת הקודם לפיד עלה לראשונה ל-20 מנדטים", ומעריך כי מנדטים של ש"ס עוברים לליכוד ולכולנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר