"השבת מקור הברכה"

רכישת ענק של 'שניב': החברה השומרת שבת הופכת לאחת היצרניות הגדולות בישראל

שניב, יצרנית המותג טאצ', ותאגידי קיבוץ סאסא מתמזגות בעסקת החלפת מניות שהופכת את החברה שומרת השבת לאחת היצרניות הגדולות בישראל. כל הפרטים על עסקת הענק (כלכלה)

נרות שבת. ארכיון (צילום: Mendy Hechtman/Flash90)

"שניב" דיווחה הבוקר לבורסה על עסקת ענק שמעצימה ומגדילה את כוחה ביותר, בחתימת הסכם למיזוג צפוי עם חברות בבעלות קיבוץ סאסא הפועלות בתחום מוצרי הצריכה המתכלים. על פי ההסכם, שניב תקבל לידיה את הבעלות המלאה (100%) בחברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס, ובתמורה יקבל קיבוץ סאסא 24% ממניות חברת שניב.

עם השלמת המהלך תהפוך שניב לקבוצה עסקית המונה שלוש חברות בתחומי מוצרי הנייר, חומרי הניקוי ומוצרי הטיפוח ותהווה את אחת היצרניות הגדולות במשק הישראלי. רכישת החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס תאפשר ל'שניב' להרחיב את היצע המוצרים של כלל הקבוצה גם לתחומי חומרי הניקוי ואחזקה לבית ולשווקי מוצרי הטיפוח, מוצרי אחזקה ומתקני היגיינה, כך שהשוק הפוטנציאלי אליו תפנה 'שניב' יגדל בכ-3 מיליארד שקל.

חברות קיבוץ סאסא שנרכשו ע"י שניב, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי צריכה מתכלים לניקיון וטיפוח הבית, טיפוח אישי, רכב ואחזקה במותגים שונים. חברת סאסאטק מתמחה בפיתוח, ליווי, בנייה והקמה של מותגים פרטיים, על פי דרישות הלקוח. לחברה ידע וניסיון מצטבר בייצור מותגים פרטיים לעשרות לקוחות בארץ ובעולם. חברה הבת של סאסאטק, סאסאקוסמטיקס, מתמחה בתחום מוצרי טואלטיקה וטיפוח אישי.

המותג טאצ', מבית שניב

דירקטוריון שניב וקיבוץ סאסא מעריכים כי הערך המצרפי שבפעילות קבוצת שניב, הכוללת את מיזוג החברות מקיבוץ סאסא והטמעתן בפעילות שניב, יהיה גבוה מסך חלקיו וזאת בעיקר לאור הסינרגיות העסקיות והתפעוליות הגבוהות הקיימות בין שלוש החברות.

מיזוג החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס תואמת את אסטרטגיית הצמיחה של שניב המתבססת על כניסה והרחבה משמעותית של פעילות החברה בשוק המוסדי. המיזוג הנוכחי צפוי להאיץ את קצבי הצמיחה של שניב בשוק המוסדי ולנצל את המגמה הרווחת בשוק מוצרי הצריכה המוסדי המתאפיין בשנים האחרונות במעבר לקוחות לרכישת סל מוצרים וריבוי ערוצי הפצה. שוק מוצרי הנייר, בו פעילה כיום שניב והמהווה כשליש מהשוק המוסדי, בתוספת שוק חומרי הניקוי ועזרי הניקוי המשלימים, אליהם תתרחב כעת שניב במסגרת המיזוג בין החברות מקיבוץ סאסא, מהווים יחדיו כ-85% מנתח השוק המוסדי.

עסקת המיזוג תשפר משמעותית את כושר התחרות של קבוצת שניב, בכך שיתאפשר לה לנהל תשתיות מכירה והפצה של מגוון רחב הרבה יותר של מוצרים באופן יעיל, ליהנות מנגישות גבוהה למרבית ערוצי ההפצה ולהרחיב את מערך המכירות באופן משמעותי ומידי. בעוד שתחום הטיפוח האישי נחלק למוצרי צריכה קמעונאים אשר נמכרים באלפי נקודות מכירה, הרי שמיזוג החברות מקיבוץ סאסא ושילובן בפעילות חברת שניב תבטיח לקבוצת שניב יכולת סחר משופרת.

אברהם ברנט, יו"ר דירקטוריון שניב, מסר: "אני שמח ששלוש חברות מהפריפריה בדרום ובצפון הארץ מתאחדות כדי להציע ללקוחות מגוון רחב של מוצרים וכדי להבטיח מקומות עבודה ופרנסה למאות רבות של משפחות. אני רואה בכך מימוש חזונה של שניב ונדבך משמעותי בהצלחתה. אני בטוח שהשוק יביע אמון במהלך זה המשקף מהלך עסקי וערכי כאחד".

פסח ברנט, מנכ"ל שניב, מסר: " זו עסקה אסטרטגית עבור שניב המניחה את היסודות להפיכת קבוצת החברות המשותפת לאחת היצרניות הגדולות במשק הישראלי. אנו בטוחים כי המיזוג ימקסם את יתרונן התחרותי של כל אחת מהחברות ותיצור קבוצה עסקית משותפת, חזקה וכזו שתדע לספק מענה מכירתי ושירותי רחב, וראשון מסוגו, בתחומי מוצרי הנייר ומוצרי הניקוי והטיפוח. השילוב בין המומחיות של שתי החברות, הלקוחות המשותפים, סל המוצרים הרחב, מערכי הייצור וההפצה וצוותי ההנהלה יאפשר לנו להגדיל מהותית את עסקינו ולהציף ערך עבור בעלי המניות שלנו בשנים הקרובות".

גיל קישינובסקי, מנכ"ל סאסאטק, מסר: "אנו שמחים להצטרף לשניב בהקמת קבוצת עסקים גדולה, בעלת מגוון מוצרים וסינרגיה משמעותית ביכולות המכירה. איחוד הכוחות הוא תולדה של היותנו קשובים לצרכי השוק ולביקוש העולה מצד הלקוחות למענה משולב ומיטבי של סל מוצרים אחוד. 2018 תהיה שנה מיוחדת ומורכבת, ואני צופה גידול משמעותי בייצור ובנפח המכירות.ברגע שהבנו שקיים גם מתאם באופי החברות, בתרבות הארגונית ובמדיניות החברות, ידענו שאיחוד הכוחות ישרת באופן אופטימאלי את העובדים, הלקוחות והספקים של סאסא ושניב ויאפשר לנו להקים גוף מוביל עם אופק עסקי לצמיחה רווחית ארוכת טווח".

"שניב" מייצרת בין השאר את המותג 'טאצ'' המוביל במגזר החרדי, כמו גם מוצרים נוספים לבית. הצלחת החברה במגזר החרדי הינה מאחר ומוצריה מיוצרים ללא חשש חילול שבת וגניזה, מה שזיכה את החברה בתמיכת גדולי ישראל, ועדת הרבנים למען השבת וועדת הרבנים לענייני גניזה.

השבתת המכונות האוטומטיות לייצור נייר בכל שבת, עולה לחברה בעשרות מליוני שקלים בשנה, אולם למרות זאת 'שניב' נחשבת ליצרנית הנייר הביתי השנייה בגודלה בישראל, בעלת יכולת ייצור שנתית של כ-31 אלף טון נייר, ולחברה היה מחזור מכירות של 227 מיליון שקל ב-2016.

החברה אף הציגה בשנים האחרונות שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 6.7%. כעת, לאחר העסקת הענק, ואיחוד פעילות עם החברות סאסאטק וסאסאקוסמטיקס שהיו עד כה בבעלות קיבוץ סאסא, תהיה שניב בעלת מחזור מכירות צפוי של קרוב ל-400 מיליון שקל בשנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר