3 נהרגו במיטותיהם

מכבי האש: הפיצוץ נגרם מדליפת בלוני גז

שלושה הרוגים והרס כליל של החנות לחומרי בניין ומבנים הסמוכים לה אירעו על פי הערכת גורמי הכיבוי בשל פיצוץ בלוני גז בישול שהיו בחנות שפעלה ללא רישיון מוסדר (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

"הפיצוץ נגרם בשל מעורבות של גז בישול והייתה דליפה בכמות די גדולה". כך אמר הבוקר (ג') טפסר דורון נתנאל, מפקד תחנת הכיבוי בתל אביב בבוקר שלאחר הפיצוץ בחנות לחומרי בניין ברחוב יפת ביפו שהביא למותם של שלושה בני אדם שנמצאו במיטותיהם מאחורי החנות. הפיצוץ גרם לקריסה של מבנים סמוכים. ההרוגים הם: רימון ח'ורי, בן 20 מיפו, עלי אבו ג'אמע, בן 22 מטייבה, ומוחמד יאסין מטול כרם.

בשירותי הכבאות אמרו הבוקר כי החנות פעלה ללא רישיון עסק ובתוכה נמצאו בלוני גז קטנים שלא ברור מדוע היו שם.

בראיון ל-ynet אמר נתנאל: "המתחם נהרס באופן כללי. ההשערה הראשונה הייתה שמדובר בפיצוץ בשל דליפת גז ואוששנו את זה. הדליפה הייתה בכמות די גדולה שהספיקה לייצר את ההרס הגדול שרואים כאן. המקום בעצם נמחק".

לדבריו הגז היה ככל הנראה בתוך החנות, "היה שם לפחות מכל אחד של גז והוא ככל הנראה דלף. מה שהוסיף פה בעצם על השריפה לאחר מכן זה החומרים שיש באותה חנות, צבעים, פלסטיקים וחומרים נוספים שהוסיפו מאוד לדליקה. לקח לנו כמה שעות להשתלט על הדליקה. בהמשך האירוע היינו צריכים לחלץ שתי גופות של דיירי המקום שהדירה שלהם קרסה. החילוץ ארך מספר שעות ובשעה שבע בבוקר בערך סיימנו את החילוץ".

בשירותי הכבאות פועלים כעת לסיום הטיפול בבעירה. "יש עוד כמה מוקדים מעשנים. קשה מאוד להגיע למוקדים האלה שמכוסים בבטונדות ובאמצעות הטרקטורים אנחנו מגיעים אליהם, חושפים אותם ומוודאים שחלילה אין פה לכודים נוספים. אני מעריך שעד שעות הצהריים הפעולות יסתיימו".

דוברות המשטרה

דובר מד"א זכי הלר סיפר אף הוא על פעולות החילוץ. "בתוך המבנה היו כמה אנשים - פצוע קשה שחולץ ומת בבית החולים ועוד שני גברים שמותם נקבע בזירה. לא ניתן היה להבחין שם בשום דבר אחרי ההרס הגדול שנוצר שם", סיפר הלר.

בבית החולים וולפסון בחולון נקבע הבוקר מותו של הפצוע שסבל מכוויות בכל חלקי גופו. יחד איתו פונו ארבעה פצועים קל לבית החולים. שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום. בעל המקום מסר בלילה את גרסתו למשטרה, שתבדוק בהמשך אם הייתה רשלנות ואם ניתן היה למנוע את האסון.

החנות ברחוב יפת ממוקמת בין מבני מגורים בשכונת עג'מי. בחנות נמכרו חומרי בניין והיו בה בלוני גז, והכוחות במקום פינו את האזרחים מחשש שהבלונים יתפוצצו. שישה צוותי כיבוי פעלו להשתלט על הלהבות, בהם לוחמי אש מתחנת תל אביב ולוחמי יחידת העלית "להבה" שמוזעקת למקרים מיוחדים. כוח של של יחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, מקיים אימון באתר ההרס של מרכזיית בזק ברחוב הרצל הסמוך, וכלבים מיחידת עוקץ הוזעקו לזירה.

מהמשטרה נמסר כי עשרות שוטרים, כוחות כב"ה, מד"א ופיקוד העורף פעלו במהלך הלילה בפעילות מצילת חיים כולל חילוץ פצועים ופינויים לביה"ח.

"לצערנו נקבע מותם של שלושה אנשים והגופות הועברו למכון המשפטי באבו כביר לצורך זיהוי. מברור ראשוני ובחינת הממצאים בשטח עי גורמי כבה עולה כי ככל הנראה מדובר על פיצוץ נפחי בתוך מבנה ששימש כעסק לחומרי בניין וההדף הרב גרם לקריסת המבנה ולמבנים צמודים לו. בשלב זה של החקירה טרם ידוע מה הגורם שהביא להתרחשות הפיצוץ", מסר דובר המשטרה.

"זירת האירוע מנוהלת עי המשטרה כך שבשלבים הראשונים התאפשרו פעולות החילוץ וההצלה ובהמשך ממשיכים הכוחות בפינוי ההריסות. הדגש מושם כעת על סיום פינוי ההריסות ופתיחת ציר יפת לתנועת כלי רכב והחזרת חיי השגרה ביפו. המשטרה בשיתוף כב"ה יקיימו חקירה שתכליתה הבנת הגורמים והנסיבות שהביאו לתוצאות הקשות".

דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה
דוברות המשטרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר