בניגוד להבטחות

מחר: החרדים יאשרו את חילולי השבת בספורט

בניגוד לעמדת הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף: הוועדה להיתרי עבודה בשבת צפויה להתכנס מחר בלשכת נתניהו ולאשר באופן רשמי את קיום משחקי הכדורגל בשבת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון והשר דרעי ( צילום: יעקב נעמי, פלאש 90)

באישור המפלגות החרדיות, מחר (רביעי) יאושרו - לראשונה - חילולי השבת בכדורגל במדינת ישראל.

הוועדה להיתרי עבודה בשבת תתכנס מחר בלשכת ראש הממשלה בכדי לאשר את חילולי השבת ומתן היתר עבודה לשחקני הכדורגל לשחק בשבתות. אתמול, סרב יו"ר ש"ס השר אריה דרעי להתייחס לנושא אך הדגיש כי כל מה שהמפלגות החרדיות עושות זה בהוראות מועצות גדולי וחכמי התורה שהם היחידים שנותנים להם הוראות כיצד לפעול.

הוועדה בה חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר חיים כץ לא התכנסה עד כה בשל התנגדות הסיעות החרדיות לשבת בממשלה שתאשר את חילולי השבת בענף הספורט. כמו כן, ברדיו 'קול חי' דווח כי ישנה מחלוקת משפטית האם שר הדתות דוד אזולאי חבר בוועדה.

הרב הראשי: כדורגל בשבת יותר חמור מעבודות הרכבת

יצוין, כי אישור הוועדה מגיע בשל קבוצת שחקנים דתיים שעתרו לבג"צ בבקשה לאסור את משחקי הכדורגל בשבת. עד כה, השחקנים שיחקו ללא היתר, וכעת לראשונה יקבלו היתר, לאחר שראש הממשלה הגיע להבנות בנושא עם הסיעות החרדיות שחזרו בהם מההצהרות שלא יתמכו בכדורגל בשבת.

בפגישה שהתקיימה בין שחקני כדורגל דתיים לחברי הכנסת של ש"ס, התבטאו ח"כי ש"ס כי: "זהו עוול חברתי ממדרגה ראשונה עבור אותם שחקנים שבכל שבת נאלצים לפגוע בתא המשפחתי שלהם מלבד הפגיעה המרכזית בכבודה של השבת".

שחקני הכדורגל בפגישה עם חברי הכנסת מש''ס
שחקני הכדורגל בפגישה עם חברי הכנסת מש"ס
הגדלה

כזכור, לפני כשלושה חודשים יצא הראשון לציון ונשיא בית הדין הגאון רבי יצחק יוסף בקריאה לחברי הכנסת שלא לאשר את חילולי השבת במשחקי הכדורגל. במהלך שיעורו השבועי פנה הגר"י יוסף והתייחס לכוונתו של נתניהו להעניק אישור למשחקי הכדורגל בשבת: "היתר רסמי, שזה יהיה בהיתר ולא באיסור, היתר רסמי, אוי ואבוי, אם יהיה כדורגל בשבת ויהיה היתר רסמי, כל המקומות כולם יעשו כדורגל, יבואו אנשים עם מכוניות.

הראשל"צ הוסיף ואמר: "אוי ואבוי הדבר הזה שיעשו, זה יותר גרוע רבותיי מהרכבת. כמה עשו רעש על הרכבת שעובדים בשבת, זה הפועלים שעובדים, לא יודע יהודים, גויים, אבל עשו מזה רעש, נכון? צודקים, ודאי צודקים, זה יותר גרוע. שמה זה רק פועלים, פה זה כל הספרדים שלנו, אחינו הספרדים, מסכנים, ייכשלו בחילול שבת כזה גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר