מארחים משפחה לשבת? הנה 3 טיפים לאירוח מושלם

אירוח משפחה לשבת מבטיח חוויה בלתי נשכחת וזמן איכות משותף, אבל אתם צריכים להיערך לזה מראש. החל מפלטה חשמלית, דרך כלים חד פעמיים ועד סידורי השינה – הנה המדריך המלא שישמור עליכם שפויים ׁׁ(סטייל, שיווקי)

אירוח לשבת. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

קרובי משפחה שמגיעים להתארח בשבת מחייבים אותנו להיערך מראש. גם אם לא תמיד זה נוח, עדיין אפשר לארח בבית קטן ליל שבת מרובה משתתפים ולהישאר רגועים.

המטרה היא בסופו של דבר ליהנות מזמן האיכות המשותף ולבלות את השבת יחד בצורה נעימה, חמימה וכשרה. בשביל לעשות את זה נצטרך להכיר את הטיפים לאירוח המושלם וללמוד בכל אירוח מהטעויות של הפעם הקודמת.

הנה 3 עצות שבעזרתן אפשר לארח משפחה לשבת בלי לצאת מהכלים:

1. השקיעו בפלטה חשמלית גדולה

השעות לפני כניסת השבת מלוות אצל כולנו בתחושה של לחץ וחוסר זמן. זה קורה בעצימות גבוהה יותר בסופי שבוע שבהם יש אורחים, אבל אפשר למנוע הרבה צרות עם מכשירי חשמל מתאימים במטבח ובראשם פלטה חשמלית גדולה.

טווח המחירים לפלטה חשמלית קטנה הוא עד 150 ש"ח אך היא תספיק לכם ל-2-4 סירים בלבד. לשם השוואה, פלטה שתעלה 200-250 ש"ח תספיק ל-6 סירים ויש גם פלטות במחיר של 300 ש"ח ומעלה שיספיקו ל-8-10 סירים סטנדרטיים.

בנוסף, בעת בחירת הפלטה יש להביא בחשבון את נתוני ההספק במונחי וואט. פלטה גדולה מגיעה בדרך כלל בהספק של 300-600 וואט ולכן צריכת החשמל שלה גבוהה, אך היא תעניק לכם שקט נפשי בכל הנוגע לאירוח של בני משפחה וחברים.

2. הכירו את הדור החדש של כלים חד פעמיים

הנושא שהכי מעסיק אתכם בתור מארחים לשבת הוא הכלים. בשולחן שישי מעורבים המון כלים כמו צלחות מנה ראשונה, צלחות מנה עיקרית, מרקיות, צלחות הגשה, צלחות נפרדות לאוכלי הבשר וצלחות אחרות לאוכלי הדג, כוסות וסכו"ם. אחד הפתרונות הכי טובים שעל הפרק הוא להכיר את הדור החדש של כלים חד פעמיים ולשלב אותם באופן מעוצב ואסתטי בשולחן האוכל.

המהפכה התחום הכלים החד פעמיים באה לידי ביטוי בעיצוב, בסגנונות ובאיכות. אם בעבר כל אורח היה צריך 3 מזלגות כדי לנעוץ את הבשר, הרי שכיום רבים בכלל לא ישימו לב לכך שמדובר בכלים חד פעמיים. קחו בחשבון שהוצאה כספית חד פעמית על רכישת כלים חד פעמיים אמנם תעלה את תקציב האירוח, אך מצד שני היא גם תחסוך לכם הדחת כלים אינסופית בזמן שכל המשפחה שרה שירי שבת מסביב לשולחן.

כמו כן, אפשר למצוא את דרך הביניים ולשלב כלים חד פעמיים כמו צלחות וקערות עם סכו"ם מהודר של שבת. זו הדרך המועדפת על רוב המארחים והיא מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש. הכי חשוב לערוך הכל על מפה חד פעמית מעוצבת, להרים ישר לפח ולסיים את הארוחה עם חיוך ובלי מאמץ מיותר.

3. תכננו את סידורי השינה

אחרי כל ההכנות, האוכל והניקיונות, הגיע הזמן לטפל בסידורי השינה. קודם כל, זוג אורחים מבוגרים כמו הסבא והסבתא תוכלו להלין בלי בעיה בחדר השינה שלכם. הכינו מראש את התאורה המתאימה או השתמשו בשעון שבת כדי לעזור להם להתארגן, פנקו אותם עם מצעים חדשים והניחו באלגנטיות זוג מגבות שיגרמו להם להרגיש בבית.

שאר האורחים יכולים להסתפק במזרנים או במיטות. אם יש לכם בבית ספות נפתחות לא תצטרכו להתאמץ כדי להרים 2-4 מקומות שינה נוחים בתוך דקות ספורות, בעוד בכל שאר המקרים תצטרכו לפזר מזרנים. במידה ואין בנמצא מאגר מזרנים תמיד אפשר לנפח כבר ביום שישי בצהריים מזרן זוגי ולהניח אותו בצד עד הערב. במצבים של מספר אורחים גדול מהצפוי ניתן גם לחזור לשיטה המסורתית ולפרוש שטיח, מעליו כמה שמיכות פוך פנויות וכריות להשלמת האווירה.

סודרי השינה לילדים חשובים לא פחות מאלו של המבוגרים כי סביר להניח שתרצו להשיג כמה שעות של שקט עד תפילת שחרית. אופציה אחת היא לעייף את הילדים עם מסיבת פיג'מות ולתת להם לארגן בעצמם את סידורי השינה בסלון, והאופציה השנייה היא לרצף את אחד החדרים במזרנים צמודים. לילדים אין ממש דרישות גבוהות והתוצאה היא בית שקט והורים מרוצים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר