"חציית קו אדום"

ההופעה של הזמר החרדי שמעוררת סערה: "אני לא בא להכיר בהם"

אלי שוובל, יוצר מוכר בסצנת המוזיקה החסידית, צפוי להשתתף באירוע שייערך בקהילה רפורמית בניו יורק למען נוער המשתייך לקהילה שאורח חייה מוגדר על פי התורה כ"תועבה". שוובל ל"כיכר השבת": "אני רק רוצה לתת לנוער חיזוק. לא להכיר בהם" (מוזיקה חסידית)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלי שוובל (צילום: מתוך יוטיוב / Freilach Band)

תקדים שנוי במחלוקת בסצנת המוזיקה החסידית בניו יורק: הזמר החסידי אלי שוובל, האיש שמאחורי להקת "לב טהור", ישתתף בחודש הבא - לצד אמנים יהודים שלא מהמגזר החרדי - בקונצרט מיוחד של קהילה רפורמית למען ארגון רשמי הפועל בקרב נוער מהקהילה שאורחות חייה מוגדרות על פי היהדות כ"תועבה".

באירוע צפויים לככב הזמר מתיסיהו, שיצא בשאלה לפני מספר שנים, ונשמה קרליבך, בתו של הרב שלמה קרליבך שהצהירה בעבר על השתייכותה לקהילה הרפורמית. אלא שלצדם, מוצב גם שמו המפתיע של אמן המוזיקה החסידית אלי שוובל.

שוובל בהופעה. ארכיון

השלושה, כל על פי הפרסומים, ישתתפו ב-17 בדצמבר בערב שירה מיוחד למען ארגון שמסייע לנערים שמגיעים ממשפחות אורתודוקסיות, ונמנים על בני הקהילה. האירוע יתקיים בקהילת "רודף שלום", המזוהה עם הזרם הרפורמי.

בקרב חובבי המוזיקה החסידית, יש לא מעט שמביעים תרעומת על השתתפותו של שוובל, זמר הפונה לציבור הדתי והחרדי, ב"אירוע שמכשיר דברי תועבה". לדברי גורם מוכר בתעשייה: "מדובר בחציית קו אדום במוזיקה החסידית שעלולה לגרום להידרדרות נוספת בתחום".

מנגד, שוובל עצמו ניסה להסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי: "זה לא מכיר בהם, זה לא אומר שהם בדרך טובה. אלא מדובר בכאלו שמתמודדים, וחלקם נשברו, וצריך לתת להם חיזוק". לדבריו: "אני רוצה לתת להם חיזוק. זה הכל. לא להכיר בהם או להגיד שהם בדרך טובה".

מתיסיהו. ישתתף גם כן בהופעה (מתוך יוטיוב / MatisyahuVEVO)

הזמר מתיסיהו אמר לכלי התקשורת כי "המוזיקה באה לתת תקווה ומשמעות לכל אדם באשר הוא. יש לדאוג לנוער היהודי, עליהם לדעת שהם אהובים". נשמה קרליבך הצהירה כי היא מתפללת שהמוזיקה שלה תשלח מסר של אהבה והכלה לכל המשתתפים. "הם לא צריכים להרגיש מחוץ לקהילה" הוסיפה קרליבך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר