מירי רגב: "במגזר החרדי יש יוצרי תרבות מצויינים"

"תמיד אמרנו שבמגזר החרדי יש צרכני תרבות מצויינים ויש יוצרות ויוצרים מצויינים", כך אמרה שרת התרבות מירי רגב בפגישה עם מקימת האיגוד החרדי לתרבות ואמנות (תרבות)

(צילום תמונה ראשית: הדס פרוש, פלאש 90 )

סוף לאפליית חרדים בתרבות? שרת התרבות מירי רגב בירכה השבוע על הקמתו של האיגוד החרדי לתרבות ואמנות, שנועד לשים קץ לקיפוח תקציבי התרבות לציבור החרדי. "אני שמחה שהתאגדתם. ביחד נצליח להרחיב את הפעילות אחרי שנים שבהם הודרתם מהשיח" אמרה השרה רגב.

דניאל כהן, מנכ"לית האיגוד, אומרת כי הפערים הקיימים בין המגזר החרדי לעולם התרבות הכללי יצרו מצב שבו הציבור החרדי לא מקבל את המגיע לו. "גופים ואמנים לא הבינו איך לפנות ולדבר עם משרד התרבות ועבור מה הם יכולים לקבל תקצוב, ומאידך, המשרד לא הבין את השפה החרדית ואת עולם התרבות הייחודי שלה, כך שנוצרה מציאות בה אומנים חרדים אינם מצליחים ליהנות מתקציבי תרבות".

לדבריה, "השינוי שהובילה שרת התרבות מירי רגב, הופך את הציבור החרדי לשווה בין שווים ומאפשר לו ליצור, לפתח ולהעשיר את התרבות המגזרית".

"אנחנו מדברים עם אנשי המקצוע" אומרת כהן, "ומתחילים לראות ניצנים של הגדלת סל התרבות לציבור החרדי שעד היום לא קיבל את חלקו היחסי בתקציב התרבות".

רגב, נפגשה השבוע עם כהן, בירכה אותה על פתיחת האיגוד. "אני מאוד שמחה שהמדיניות שלנו בתרבות מצליחה. תמיד אמרנו שבמגזר החרדי יש צרכני תרבות מצויינים ויש יוצרות ויוצרים מצויינים. אני שמחה שהתאגדתם וביחד נצליח להרחיב את הפעילות התרבותית בתחומים שונים, מוסיקה, תאטרון, קולנוע ומחול".

רגב הוסיפה כי בכוונתה להמשיך ליצור פלטפורמות נוספות עבור הציבור החרדי ולטובת כל חלקי האוכלוסייה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית