אנטישמיות במיטבה

עלילת הדם חוזרת: "יהודים רצחו את הצאר"

הכנסייה ברוסיה לצד סוכנות החקירות הממשלתית הודיעו כי הם חוקרים את הטענה שהיהודים אחראים לרצח הצאר הרוסי לצורך "טקסים פולחניים" בקהילה היהודית זועמים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הצאר עם בני משפחתו (צילום: ללא קרדיט)

השיטה האנטישמית להאשים את היהודים בכל בעיות העולםף, צפה שוב ברוסיה ועוררה את זעמה של הקהילה היהודית. ראש צוות של הכנסייה האורתודוכסית ברוסיה החוקר את רצח הצאר הרוסי האחרון ובני משפחתו ב-1918 הרגיז אתמול ארגונים יהודיים, כשאמר שהצוות בודק אם הרצח בוצע למטרות פולחן. טיחון שבקונוב, ההגמון העומד בראש הצוות, אמר אתמול לאחר ישיבת הוועדה כי לרבים מחברי הצוות אין ספק שהרצח בוצע לצרכים טקסיים כשהוא בעצם רומז שהיהודים הם אלו שהרגו את הצאר ולא נותר לו אלא להצהיר כי דמו שימש לאפיית מצות.

נציג של סוכנות החקירות הממשלתית הבכירה של רוסיה אמר כי הסוכנות תקיים חקירה משלה כדי לבדוק את העניין – והכעיס אף הוא את היהודים. ברוך גורין, דובר התאחדות הקהילות היהודיות – הארגון היהודי הגדול ביותר ברוסיה – הביע אתמול (שלישי) דאגה מהטענות ואמר: "הן מחזירות אותנו לימים אפלים".

הצאר ניקולאי השני, רעייתו וחמשת ילדיהם הוצאו להורג על-ידי כיתת יורים בולשביקית ב-17 ביולי 1918 במרתף שבו הם הוחזקו בעיר יקטרינבורג שבהרי אוראל. הכנסייה האורתודוכסית הכריזה עליהם בשנת 2000 כקדושים. ארגונים אנטישמיים הפיצו אחרי הרצח את הרעיון שהצאר ומשפחתו נרצחו על-ידי יהודים לצורך קיום טקסים ופולחנים ומתברר כי רבים ברוסיה מאמינים לטענה ההזויה.

דובר התאחדות הקהילות היהודיות גורין אמר כי ארגונו מזועזע מההצהרות שהשמיעו יו"ר הוועדה של הכנסייה ויו"ר הסוכנות הממשלתית, וכי הדברים מעוררים זעם. לדבריו ההצהרות הללו מחיות מיתוסים אנטישמיים בני מאה שנה בנוגע לרצח משפחת הצאר.

הצהרתו של ההגמון טיחון נושאת משקל גדול במיוחד בהתחשב בדיווחים שיש לו קשרים הדוקים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והשפעה גדולה בתוך הכנסייה. אתמול (ג') אמר טיחון לסוכנות הידיעות הרוסית ריה נובוסטי: "הבולשביקים ובעלי בריתם השתמשו בסמלי פולחן שונים ומאוד בלתי צפויים. די הרבה אנשים שהיו מעורבים בהוצאה להורג – במוסקבה וביקטרינבורג – ראו בהוצאה להורג טקס מיוחד של נקמה בצאר הרוסי". הוא הדגיש כי יעקב יורובסקי, מארגן ההוצאה להורג, שהיה יהודי, התפאר אחר כך במעשה ואמר שהייתה לו שליחות היסטורית פולחנית.

טיחון נמנע מלהאשמים במפורש את היהודים ברצח, אבל גורין אמר שהשימוש במונח "לצורכי פולחן", ששימש אנטישמים מכל הסוגים, מדאיג מאוד. גורין הצהיר כי הוא מצפה מהנהגת הכנסייה ומגורמים רשמיים בממשלת רוסיה לספק הסברים על האנטישמיות שהם יוצרים ומחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר