המנהל פוטר

בית ספר שיחזר את הטבח המחריד: "ישראל אשמה"

חטיבת ביניים במצרים שיחזרה את הטבח הנורא בסיני בו נרצחו ביום שישי 305 בני אדם כשהם מטילים אצבע מאשימה בין היתר כנגד ישראל. התיעוד עורר סערה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פייסבוק)

זעזוע במצרים בעקבות החלטת בית ספר מקומי במחוז א-דקהלייה צפונית מזרחית לקהיר, לתעד את תלמידיו מבצעים מעין שחזור "הצגה" של הטבח הנוראי שקיפח את חייהם של 305 מתפללים שהגיעו לתפילת יום השישי במסגד בסיני.

התמונות פורסמו לראשונה בדף הפייסבוק של אותה חטיבת ביניים לפני שלושה ימים, מה שעורר סערה רבתית בתקשורת המצרית שהזדעזעה מהרעיון. בתמונות אפשר לראות חלק מהתלמידים שרועים על הקרקע כשבגדיהם מגואלים בדם כדי לשחזר את המחזה הנורא של המתפללים במסגד שנרצחו באכזריות כשהמחבלים מבצעים בהם ווידוא הריגה.

במקביל, תלמידים אחרים לבשו בגדים שחורים ומסכות ונשאו נשק לא אמיתי כדי לשחזר את הטבח שעל פי ההערכות בוצע על ידי שלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני חרף כך שהיא טרם קיבלה אחריות על התקרית והתנהלותה הפעם מבחינה תקשורתית נחשבת ליוצאת דופן.

אחד מהתלמידים אף נשא שלט עם דגלי ישראל, איראן, טורקיה וקטאר כשהוא עומד על "גופותיהם" של חבריו התלמידים שגילמו את המתפללים. נראה שהרעיון היה לרמוז למי שעומדים כביכול מאחורי הפיגוע. לאור הסערה התקשורתית בנושא החליט משרד החינוך המצרי להפסיק את עבודתו של מנהל בית הספר, יחיא אל-אדרם, וצוות ההוראה של החוג לתיאטרון עד שיסתיימו החקירות בנושא.

השלט שרמז מי כמובן אשם

מושל מחוז א-דקהלייה, אחמד א-שעראווי, החליט אף להעביר את המנהל לחקירה, אך טרם ברור אם מדובר בחקירה פלילית. "החלטתי להדיח את מנהל בית הספר כיוון שהוא אינו כשיר לתפקיד, אפילו אם הייתה כוונה טובה כיוון שבסצנה הזו משרישים מחזות של אלימות וטרור בנפשות של הילדים ובייחוד אלה שגילמו את תפקיד הטרוריסטים", אמר המושל. "הסצנות לא מסתיימות בעונש וזה עלול לעורר אצל חלק מהם נטייה לפשיעה כיוון שלא קיבלו עונש". לדבריו, המנהל לא קיבל אישור לקיים את המחזה, שהוא לא מקובל בשום צורה.

נציג משרד החינוך במחוז א-דקהלייה, עלי עבד א-ראוופ, הסביר כי ההנחיות בבתי הספר ביחס לפיגוע הטרור הן להתאבל עליו, להוריד את הדגל לחצי התורן, לקיים תפילה לעילוי נשמותיהם של הקורבנות ולגנות את האירוע האכזרי ולא לעשות ממנו מחזה: "מדובר באקט אינדיבידואלי מצד מנהל בית הספר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר