"מסע הרג רצחני"

הפיגוע בשרונה: ארבעה מאסרי עולם ו-60 שנה למחבלים

בית המשפט קבע היום את עונשם של שלושת המחבלים הרוצחים משרונה שאחראים למותם של ארבעה ישראלים. בעלה של אחת הנרצחות השליך חפץ על המחבלים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מוטי קמחי, ynet)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר בצהריים (רביעי) ארבעה מאסרי עולם ועוד 60 שנות מאסר על כל אחד משלושת מבצעי הפיגוע במתחם שרונה בתל אביב ביוני בשנה שעברה, שבו נרצחו ארבעה בני אדם: עידו בן ארי (42) מרמת גן, מיכאל פייגה (58) מרמת גן, מילה מישייב (32) מראשון לציון ואילנה נבעה (39) מתל אביב הי"ד.

אלון נבעה, בעלה של אילנה הי"ד השליך חפץ לעבר המחבלים והוצא מאולם בית המשפט. נבעה נסה מהמקום בזמן הירי, נפלה ואיבדה את הכרתה, ומותה נקבע בבית החולים. בית המשפט קבע כי המחבלים אחראים גם למותה. שלושת המחבלים הפלסטינים - מוחמד מחאמרה, חאלד מחאמרה ויונס זין - הורשעו בחודש שעבר בארבעה מעשי רצח ו-41 ניסיונות רצח בגין הפיגוע הרצחני שביצעו במתחם הקניות שרונה.

השופטת שרה דותן ציינה בגזר הדין כי "הנאשמים פתחו במסע הרג רצחני והחלו לירות ללא אבחנה באזרחים במקום עד אשר חדלו כלי הנשק לפעול ואז נמלטו מהמקום. מעשיהם הנפשעים מחייבים ענישה מחמירה. לחובת הנאשמים הנזקים הרבים שגרמו לנפגעי העבירות ומשפחותיהם. לא ניתן להתעלם מהטעם האידיאולוגי שעומד במעשיהם".

"המחבלים התרוממו ממושבים בבית הקפה מקס ברנר, שלפו כלי נשק והחלו לירות באזרחים ללא הבחנה", קבעה השופטת שרה דותן בהכרעת הדין.

מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהעיירה יטא שליד חברון, הם אלה שירו בפועל במתחם הבילוי בהשראת דאעש. המחבל השלישי יונס זין, גם הוא מהעיירה יטא, הורשע ברצח אף שלא השתתף בירי. הכרעת הדין כללה דעת מיעוט נגד הרשעתו במעשי הרצח.

על מנת להוציא את הפיגוע לפועל, בני הדודים פנו ליונס זין. כחלק מההכנות לפיגוע הם קנו סכינים, רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים ומשקפיים וגם רעל עכברים כדי לטבול בו את הסכינים ולדקור בהם ישראלים נוספים וכך להעצים את הנזק והפגיעה.

השלושה ערכו אימוני ירי אך בסופו של דבר מנעו מזין לצאת לפיגוע עקב חובות כספיים, שעל פי האמונה המוסלמית מונעים ממנו להיות שהיד. הם רכשו שני רובי קרל גוסטב, ומסיע שב"חים הוא שהכניס את כלי הנשק לתחומי הקו הירוק.

המחבלים הגיעו לבאר שבע והתכוונו לעלות על רכבת, אך שינו את תוכניתם בגלל הבידוק הקפדני. הם נסעו במונית לתל אביב. בחקירתם סיפרו כי בחרו להתלבש בהידור מפני שרצו להיטמע בקלות כאנשי עסקים או עורכי דין. בתל אביב הם ירדו סמוך לתחנת רכבת השלום ושאלו אנשים היכן יש מסעדות ובתי קפה, ולנוכח המידע שקיבלו צעדו לשרונה, שם ישבו במסעדה. בשלב מסוים נעמדו ופתחו באש לכל עבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר