בימין מקווים שכן

האם השר אריה דרעי יקדם עיר חדשה בשומרון?

ב-20 השנים האחרונות לא הוקמה עיר בשומרון - אזור ששוחרר במלחמת ששת הימים ומהווה חלק מ"השטחים הכבושים". כעת ממליצה וועדה של משרד הפנים להקים עיר כזו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דרעי בשומרון (צילום ארכיון: יעקב כהן)

וועדה שפעלה בחצי השנה האחרונה וסיימה לאחרונה את פעילותה, המליצה היום (רביעי) על הקמת עיר חדשה במערב השומרון. מי שעומד מאחורי הוועדה, ומינה את חבריה, הוא מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן.

לפי התכנית, העיר המדוברת תורכב מהישובים אלקנה, שערי תקווה, אורנית ועץ אפרים, ותאפשר לראשונה בנייה בשטחים הכלואים ביניהם שעד היום לא ניתן היה לבנות בהם, גם בגלל שיקולים מדיניים משתנים.

אם העומד בראשות משרד הפנים, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יתן ידו להתנעת המהלך, צפוי משרד האוצר להשקיע יותר מ-100 מיליון שקלים כדי לאפשר לעיר החדשה לצמוח במהירות המתבקשת.

לפי הדו"ח, הקמת העיר צפויה לחסוך כסף רב לקופת המדינה, שכן ארבע הרשויות בהן מתגוררים היום כ-22 אלף בני אדם, נאלצות להחזיק ארבע מערכות שונות למתן שירותים לתושבים, וניתן יהיה לצמצם אותן למערכת אחת עם הקמת העיר.

דרעי עם ראשי המתנחלים בשומרון. ארכיון (צילום: מאיר ברכיה - מועצה אזורית שומרון)

"לאור העובדה כי חוסנן הכלכלי של הרשויות המדוברות אינו גדול וכדי לנהל את ענייניהן הן נדרשות למקורות מתקציב המדינה", נכתב בדו"ח שפרסמה הוועדה, "נראה לנו כי צמצום ואיחוד תפקידים יביא למיצוי טוב יותר של התקציב הממשלתי בנקודה זו".

בתגובה לפרסום הדו"ח, אמר יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין: "אני מברך על המלצות הוועדה להקמת עיר בשומרון, לב מדינת ישראל. עיר שממוקמת במרכז הארץ ותהווה פתרון לזוגות צעירים ומשפרי דיור. המיקום שלה בשומרון הופך את המהלך לבעל חשיבות עליונה, שכן הוא מחזק את אחיזתנו במקום. בהיכרותי את שר הפנים אריה דרעי, כנבחר ציבור שמחוייב הן לנושא ארץ ישראל והן לפתרון בעיות חברתיות, בטוחני שיתן אור ירוק למהלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר