לא ישנים טוב? תפסיקו להשתמש בנייד כשעון מעורר

הנייד הפך להיות הכלי שלנו לכמעט כל דבר ביום יום. לפחות כשאתם הולכים לישון תתרחקו ממנו כמה שיותר. איך תקומו? תקנו שעון מעורר של פעם (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

רגע לפני השינה, היום שחלף טס מול העיניים ביעף והראש כבר מריץ את השעות שנותרו לו עד לשעת ההשכמה. השלב הבא הוא לכוון את השעון המעורר לשעה הרצויה, אבל אל תחשבו שזה צעד כל כך פשוט.

כיום, רוב האנשים משתמשים בטלפון הנייד גם כשעון מעורר, דבר שכלל לא מומלץ מכמה סיבות. מלבד האור הכחול הבוקע מהמכשיר וחושף את העיניים רגע לפני שהן נעצמות למראה שמדמה למוח אור יום, דבר שמשפיע עליו ועל השעון הביולוגי שטבוע בנו, החזקת הסמארטפון בחדר השינה עשויה להפריע אף לשגרת הבוקר מאחר והדבר הראשון שתעשו ברגע שהשעון המעורר יצלצל הוא אמנם לשלוח אליו יד ארוכה ולכבות אותו, אבל אחרי שהוא ביד, קשה שלא להתפתות להימשך אחר הרשתות החברתיות, המיילים וההודעות החשובות, זאת מלבד הבעיה ההלכתית הכרוכה בזאת.

שאטרסטוק

סיבה נוספת לכך שכדאי לכם לישון הרחק מהנייד, היא נדודי שינה, פעם כשאדם היה מתקשה מעט להירדם או מתעורר באמצע הלילה, הוא היה סופר קצת כבשים או חושב על דרך טבעונית יותר להירדם ובתוך כמה דקות נרדם. אך כשהנייד אורב צמוד למיטה, הוא הופך להיות הפתרון לנדודי שינה שהופכים להיות ארוכים ובעייתיים הרבה יותר.

אז תשקיעו קצת בשעון, כמו של פעם, ותהפכו את השינה שלכם להרבה יותר שלווה ועמוקה. ובכלל, כדאי קצת לתת לנייד שלנו את החופש שלו כדי שלנו יהיה זמן לעצמינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר