ארבע שנים אחרי ההסכם

סוער באלעד: המסמך נחשף ב"כיכר" - והישיבה התפוצצה

4 שנים אחרי צירופו של אבי דיין מש"ס לקואליציית פרוש בצעד שקומם נגדו את סיעתו, נחשפו הערב ב'כיכר השבת' מסמכי ההסכם. ישיבת מועצת העיר התפוצצה בצעקות תושב העיר. תיעוד (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי, פלאש 90 וארכיון כיכר השבת)

אחרי כארבע שנים, הערב (רביעי) נחשפים פרטי ההסכם בין ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד - לאבי דיין, נציג ש"ס בעיר שהצטרף לקואליציית פרוש בניגוד לעמדת סיעתו, בצעד שחולל סערה בעיר. מהמסמכים עולה כי במסגרת ההסכם הוחלט להעניק תפקיד בעיר לצביקה כהן, לשעבר ראש העיר וכיום סגן ראש העיר ירושלים. המסמכים, שנחשפו ב'כיכר השבת' היו אמורים להיות מוצגים הערב במהלך ישיבת מועצת העיר, אולם הישיבה התפוצצה בשל חילופי צעקות תושב העיר לראש העיר.

פיצוץ הישיבה (באדיבות המצלם)

כזכור, לפני ארבע שנים הודיע חבר עיריית אלעד מטעם ש"ס אבי דיין על הצטרפותו לקואליציה שהקים ראש העיר פרוש. צעד שעורר כעס באותה תקופה בקרב חבריו של דיין לסיעה שהייתה אז באופוזיציה. מאז, השתנה המצב בעיר, וכיום פועלת בעיר קואליציה בה חברים כל 15 הנבחרים לעירייה.

אלא שכעת, בשל בקשה שהגיעה לעירייה, נחשף ההסכם הקואליציוני שנחתם בשעתו בין דיין לראש העיר והוגש ליועץ המשפטי לעירייה. בהסכם כלול שם מפתיע: לא אחר מאשר סגן ראש העיר ירושלים, צביקה כהן.

הפגנה נגד דיין בעקבות ההסכם. ארכיון (צילום: חדשות 24)

בסעיפי ההסכם שנחשף כעת, אך נחתם כאמור לפני כארבע שנים, נאמר כי יאושר מינויו של כהן לחבר דירקטוריון מטעם עיריית אלעד בתאגיד המים מיתב המספק מים לתושבי העיר.

כהן, שכיהן בעבר כראש העיר אלעד ועבר מאז לראשות מועצת תפן ואחר כך עבר לירושלים, נותר ככל הנראה באותו זמן עדיין מעורב בתהליכים העירוניים באלעד. המינוי, לא יצא לפועל בסופו של דבר, כאשר כהן אף האשים את פרוש בניסיון לבצע מניפולציה פוליטית על גבו.

גורמים בעיר אמרו ל"כיכר השבת" כי כהן, שבעבר היה ידיד אישי של דיין, ניתק את הקשר עמו כשהאחרון התנתק מש"ס ואיננו קשור להסכם שנחתם בין הצדדים - למרות ששמו שורבב בו.

עוד בהסכם, הקמת לשכה לפניות הציבור המיועדת למגזר הספרדי, "אשר תאפשר פעילות ראויה לטובת הציבור הספרדי בעיר". עוד עולה מההסכם כי דיין לא שכח את סיעתו ואת היו"ר קריספל, שמונה בהמשך ליו"ר ועדת הכספים: "חלקו של הציבור הספרדי לא יגרע בספרי התקציב מחלקו היחסי של הציבור הספרדי כפי שקיים במועצת העיר, וקביעת התקציב לגבי ציבור זה יקבע גם בשיתוף פעולה בין ראש העיר וחבר המועצה ויו"ר סיעת ש"ס במועצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר