תקרית קשה בשומרון

ילדים ספגו אבנים, פלסטיני נהרג מירי: "היינו בסכנת חיים"

תקרית קשה בשומרון: קבוצת מטיילים יהודים, בה כ-25 ילדים, הותקפה באבנים על ידי המון פלסטיני, הורה מלווה ביצע ירי ופלסטיני נהרג במקום. המתנחלים טוענים: "הם ניסו לבצע בנו לינץ'" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך Ynet)

תקרית קשה בשומרון: פלסטיני נהרג הצהריים (חמישי) מירי של מתנחל במהלך ניסיון לינץ' שניסה לבצע המון ערבי בקבוצת מטיילים בהם ילדים - כך לטענת המתנחלים. מדובר בטיול בר מצווה שבו השתתפו כ-25 ילדים סמוך ליישוב מגדלים ולכביש אלון, שהותקף על ידי הפלסטינים באבנים. מצה"ל נמסר כי ישראלי אחד נפגע בתקרית וכי כל המטיילים חולצו בשלום.

במהלך הטיול, כך נטען, ידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר קבוצת המטיילים, שנאלצה להסתתר במערה סמוכה. לפי ארגון "חוננו", הפלסטינים ניסו לחדור למערה ולבצע לינץ' במטיילים, ומלווי הקבוצה נאלצו לבצע ירי הרתעתי באוויר כשחשו בסכנת חיים.

לטענתם, בהמשך, הצליחו מיידי האבנים להגיע לאחד המאבטחים, לתקוף אותו ולחטוף ממנו את נשקו. הורה מלווה ששהה במקום ביצע ירי ואחד הפלסטינים נפגע ולאחר מאמצי החייאה של צה"ל נקבע מותו. ארגון "יש דין" מסר כי ההרוג הוא מחמוד זעל עודה, שעיבד באותו זמן את אדמתו. תושבים מקוצרא טוענים כי העימות החל לאחר שהישראלים התקרבו לאדמות הכפר.

אחד המלווים בטיול סיפר: "אנחנו הורים לילדים. הופתענו בשטח הפתוח על ידי עשרות ערבים שהשליכו עלינו סלעים ואבנים. נאלצנו לירות באוויר כהגנה עצמית. במהלך האירוע נחטף האקדח שלי על ידי ערבים. היינו בסכנת חיים גמורה והילדים ברחו למערה. ניסינו ככל יכולתו להגן על עצמנו ועל הילדים. אנחנו מקווים שהשכל הישר יגבר ויבינו את האירוע פה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אני קורא לפיקוד הצבאי בכל הנחישות כדי לחלץ את הילדים ומלוויהם. צר לי שזה המצב כשקבוצת תלמידים מבקשת לסייר באזור. אני מחזק את ידי המלווים שגילו תושייה והגנו על חיי התלמידים בפעולה נחושה מול הפורעים".

הישראלי שנפצע בתקרית (מתוך Ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר