צפו בשיא החדש

הנמר שכבש את לנורבורגרינג: תצוגת השיא של יגואר

המסלול הוא אותו מסלול, מה שמשתנה בו בעיקר הוא מזג האוויר וסוגי המכוניות העולות למסלול הקשה הזה, שהפך לתחרות סמויה בין יצרניות הרכב ונכבש לאחרונה על ידי החברה הבריטית המפורסמת (חדשות)

(צילום: יח"צ יגואר)

נורבורגרינג הוא מתחם ספורט מוטורי הנמצא בסמוך לעיירה נורבורג בגרמניה. לנורבורגרינג תצורות שונות של מסלולי מרוץ כאשר האירועים העיקריים אשר מתקיימים בו הם מרוצי הגרנד פרי הגרמני והאירופי, אליפות העולם לאופנועים, מרוץ 24 השעות של נורבורגרינג, מרוץ 6 השעות של נורבורגרינג ומרוצים נוספים אך מבין כולם השם המוכר ביותר הוא מסלול ה'נורדשלייפה' (לולאה צפונית) אשר נבנה בשנות ה-20 מסביב לטירת נורבורג מימי הביניים, והוא משמש את מרבית יצרניות הרכב הגדולות לביצוע ניסויים לדגמים שונים שלהן ובחינת יכולותיהן, כאשר בין היצרניות ישנה גם תחרות לא רשמית אך בעלת משמעות גדולה של זמני הקפת המסלול

חברת יגואר הגיעה לנורבורגרינג עם המון ביטחון עצמי וקראה תיגר על המסלול המפלצתי עם אחת המכוניות הכי נחשקות שלה. לא, זאת איננה ה-F טייפ וגם לא מכונית הפורמולה החשמלית החדשה, מדובר בגרסה הכי קרבית של ה-XE, שהיא בפני עצמה דגם הכניסה ליגואר. אבל מהנדסי החברה לקחו את ה-XE ובזמן הפסקת ארוחת הצהריים שלהם, הם הינדסו אותה מחדש ויצרו מפלצת קטנה וחזקה בשם XE VC פרויקט 8.

את המכונית "המשפחתית" או נכון יותר "המפלצתית" הזאת דוחף בכוח מנוע סופרצ'ארג' בנפח 5.0 ליטר בתצורת V8 עם הספק עצום של 591 כוחות סוס, שיורדים בעת ובעונה אחת לכל הגלגלים ויורים את המכונית מעמידת דום ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 322 קמ"ש. חטיבת המבצעים המיוחדים של יגואר שמה לעצמה מטרה לשבור את שיא המסלול הגרמני ולצורך זה נקרא אל הדגל וינסנט רדרמאקר נהג המרוצים הבלגי המנוסה, שהשתתף במרוצי GT וטורינג בעברו. הבלגי קר הרוח עלה למסלול שאורכו 21 ק"מ ויצא למשימה כשהוא חדור מוטיבציה. התוצאות לא איחרו לבוא והשעון נעצר על זמן שיא של 7:21.23 דקות. שיפור של 11 שניות בקירוב לשיא הקודם.

המירוץ ששבר את השיא

ההישג הזה שם חותמת על רמת הביצועים הקיצונית של המכונית ולפיכך הוחלט ביגואר להעביר לפס הייצור את הדגם הזה ולייצר ממנו 300 יחידות בלבד. אמנם הגרסה המוגבלת תהיה עשירה גם באבזור וברמת גימור גבוהה לכל נוסעי "המשפחה" ולא רק לנהג הממהר, אבל התענוג הזה לא יהיה זול ומחירה של המכונית באנגליה יהיה 150,000 ליש"ט.

יח"צ
יח"צ

מסלול נורבורגרינג נחשב לאחד המסלולים בעלי המשמעות ההיסטורית הגדולה ביותר ולאחד המסלולים המאתגרים ביותר בסבב מרוצי הפורמולה 1 ולאחד משמות מסלולי המרוצים התובעניים והמוערכים ביותרבספורט המוטורי בעולם. את שם הכינוי "הגיהנום הירוק" הגה נהג המרוצים הבריטי ג'קי סטיוארט עקב פיתולי הכביש המסוכנים בתוך היערות המקומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר