מכשול חדש?

עשרות ראשי רשויות במכתב לנתניהו: "חוק המרכולים" של דרעי רע לנו

58 ראשי ערים כתבו לנתניהו כי הצעת החוק של דרעי שסוכם שתקודם בקרוב, פוגעת ברשויות המקומיות שהם עומדים בראשן. בין החותמים על המכתב - גם נציגים של הליכוד (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס (הליכוד), יו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה בני ביטון, יו"ר מרכז המועצות האזוריות ועוד 55 ראשי רשויות בישראל שיגרו לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב בו הם מביעים התנגדות עזה לחקיקת "חוק השבת" של שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

לדבריהם, "חוק המרכולים" שמעניק לשר הפנים סמכות לא לאשר חוקי עזר עירוניים המאפשרים פתיחת חנויות בשבת ושקובע כי השר לא יאשר פתיחת חנויות בשבת אלא כדי לספק צרכים חיוניים ובהיקף מזערי", מהווה "פגיעה חמורה בסמכויות נבחרי השלטון המקומי, ושינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ".

"הצעת החוק שוללת כמעט לחלוטין את היכולת לחוקק חוק עזר לפתיחת עסקים בימי המנוחה ולכן תוביל בפועל לסגירת כלל העסקים הפועלים כיום ונותנים כבר שנים שירות למיליוני אנשים".

הם מוסיפים, כי "יוזמה זו מהווה מדרון חלקלק לפגיעה בסמכויות השלטון המקומי בנושאים נוספים", ובשל כך הם קוראים לראש הממשלה - וגם לשרים דרעי ושקד המכותבים למכתב - להימנע מקידום החוק.

השר דרעי מגן על הסיכום עם נתניהו וסיום המשבר הקואליציוני על רקע חילולי השבת (צילום: כיכר השבת)

חקיקה זו, היתה כזכור חלק מהסיכום הפוליטי בין הנציגים החרדים לראש הממשלה נתניהו, שסיים את המשבר הפוליטי שהגיע לשיאו עם התפטרות ליצמן מתפקידו כשר הבריאות על רקע חילולי השבת הגוברים בעיקר ברכבת ישראל.

אחד החותמים על מכתב ראשי הרשויות הוא מקורבו של שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון, שמעון סוסן ראש המועצה האזורית חבל מודיעין. מי שבולט בהיעדרו, הוא ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שטרם הודיע סופית אם בכוונתו להתמודד בפריימריס על מקום ברשימת הליכוד לכנסת הבאה.

כבר בתחילת השבוע הכריז כזכור יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן, ידידו של דרעי בימים רגילים, כי הוא ומפלגתו "יעשו הכל שחוק המרכולים לא יעבור".

חלק ממכתב ראשי הרשויות (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר