לבקשת כחלון

בוטלה השביתה שתוכננה השבת בנתב"ג

לאחר שכמעט ושבתו בנתב"ג במחאה נגד דרעי פנה שר האוצר בבקשה ליו"ר ועד העובדים של רשות שדות התעופה לבטל את השביתה תוך שהוא מבטיח לטפל בנושא (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לאחר שכמעט ונשמרה השבת באופן נדיר בנתב"ג בשל שביתה מתוכננת של עובדי רשות שדות התעופה הוחלט לבטל אותה ולחלל את השבת כרגיל.

שר האוצר, משה כחלון פנה הערב (ה') ליו״ר ועד עובדי רש"ת, פנחס עידן תוך מעורבותו של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וביקש ממנו לדחות את השביתה. "אני מבקש למנוע את הסבל המיותר של הנוסעים הטסים בסוף השבוע ואת הפגיעה הכלכלית במשק".

שר האוצר התחייב להתערב באופן מיידי ואישי בנושא ולנסות להגיע לפתרון עם שר הפנים. יו"ר הועד פנחס עידן בירך על התערבות השר ועל מעורבות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והודיע כי הוא מכבד את בקשת השר לפיכך השביתה מחר תבוטל.

כזכור, הסיבה לשביתה שתוכננה היא החלטת שר הפנים אריה דרעי להקים ועדה שבה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, ועדה שמטרתה לטענתם להכשיר מהלך שיביא לגביית כספים מרשות שדות התעופה.

ועד העובדים ציין בהודעת השביתה, כי כבר בעבר ניסו ראשי רשויות בשפלה לקחת כספים מרשות שדות התעופה, אולם ראש הממשלה התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים מהרשות. "במיוחד לאור העובדה שהרשות איננה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה, היא לא מקבלת שום שירות מאף ישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה", נכתב בהודעה שבה נמסר איום השביתה.

"הרשות איננה מקבלת שום שירות מוניציפאלי מאף אחד מהיישובים הסמוכים, משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים, או לפחות מסובסדים, על ידי המדינה אך הרשות מממנת אותם מהכנסותיה", הוסיפו.

יו"ר ועד העובדים, פנחס עיד טען כי "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מרשות שדות התעופה כדי לפתור בעיות לוקאליות של הרשויות והכל עוד בטרם הדיון המשפטי בנושא. אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לנסות לקבוע עובדות בשטח".

"אם יוזמה זו תצא אל הפועל", איים עידן, "הראשונים שישלמו את המחיר הם אלפי העובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ומיליוני נוסעים שייפגעו בשירות ובבטיחות. ראשי הרשויות אולי שכחו, אבל עובדים רבים ברשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושבי האזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר