אחת מול כולם

המורה שהפכה להייטקיסטית: "לעבוד לא רק בשביל הפרנסה"

"פיתוח יכול להיות מהנה ולא מסתכם רק בשורה האחרונה בתלוש. מורה שלא באה לעבודה מתוך שליחות עושה עוול לעצמה ולתלמידים" חני שפינר על המעבר מהוראה לעולם הדיגיטל

חיה כהן | כיכר השבת |
בנות הקבוצה הזוכה בהאקאתון החרדי הראשון (צילום: באדיבות המצלם)

לקראת הכנס היוקרתי "אחת מול כולם" מבית כיכר השבת ומגזין הנשים מאמע עבור נשות המגזר שייערך עוד כשבוע, חני שפינר על הדרך שעשתה מעולם ההוראה להייטק.

בערב שכולו חוויה, תפגשו נשים מובילות שעשו שימוש חכם בעולם הדיגיטל והצליחו להקים עסק משגשג. בפאנל מיוחד יספרו נשות הדגיטל איך הגשימו את חלומן, איך הצליחו לטפס למעלה, כל אחת בתחומה.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00 | לכרטיסים אחרונים לחצו כאן

בהאקאתון החרדי הראשון שנערך במשרדי פייסבוק בתל אביב לפני כחודשיים, זכו חמש סטודנטיות. במסגרת ההאקאתון, למעלה ממאה מתכנתים ומתכנתות חרדים, התחרו ביניהם במשך 18 שעות רצופות על פיתוח תוכנה הקשורה לפרויקט ספריא, תוכנית קוד פתוח המנגישה את כל הטקסטים היהודיים לכל דורש. לזוכות הוענק פרס מיוחד: מטבע של ביטקוין שכרגע שוויו עומד על למעלה מ-10,000 דולר.

הקבוצה פיתחה ממשק אינטואיטיבי וקליל המאפשר למשתמשים בכל רמת זיקה ובקיאות בתנ"ך, מפרשים ובטקסטים היהודיים למצוא בקליק רעיון יפה על הפרשה באמצעות מנוע חיפוש המאפשר להזין טקסט חופשי או לבחור תמונה כקטגוריה ולקבל ציטוט מהפרשה בתוספת פירוש או מדרש רלוונטי. בנוסף, האלגוריתם מחשב ציון רגשי עבור כל ביטוי ומחפש פסוק בפרשה בעל אוריינטציה רגשית דומה - מדרש שמח עבור ביטוי חיפוש שמח, סוגיה תלמודית על התמודדות עבור ביטוי חיפוש על אתגרים וכדומה.

הזוכות בהאקאתון יחד עם עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל (צילום: באדיבות המצלם)

אחת מבנות הקבוצה הזוכה היא חני שפינר (22) מירושלים. שפינר נולדה וגדלה בכפר חב"ד. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון 'בית רבקה' ביישוב, המשיכה ללימודי תואר בהוראת אנגלית במכללת 'בית רבקה', הסמינר המרכזי של החסידות. בשנה השנייה ללימודיה, היא יצאה לשליחות חינוכית מטעם הסמינר למשך סמסטר אחד בקהילת חב"ד בבנגקוק, תאילנד.

איך סטודנטית להוראת אנגלית במוסד חרדי הופכת להייטקיסטית מבריקה?

"עוד לפני שיצאתי לשליחות התחלתי ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, וכשחזרתי לארץ, סיימתי את השנה בסמינר ועברתי ללמוד ביואינפורמטיקה במכון טל" אומרת שפינר. "למעשה, למעלה משמונים אחוזים מהבנות בחב"ד ממשיכות ללימודי הוראה בסמינר מיד אחרי התיכון, מבלי שהן אפילו יחשבו שיש להן אפשרות ללימודי תואר שהם לא הוראה. בנוסף, יש הכוונה אגרסיבית בתיכונים החב"דיים והתלמידות מוסללות להמשיך דווקא ללימודים גבוהים בסמינר של החסידות, בעוד שרוב הבנות לא מתאימות להוראה ולא אוהבות את המקצוע, ולדעתי, מורה שלא באה לעבודה מתוך שליחות עושה עוול לעצמה ולתלמידים".

"לפני שעברתי למכון טל תמיד אמרו לי שאחרי שאתחתן אוכל ללמוד מה שאני רוצה, אבל לא רציתי להפוך את החתונה לאמצעי. בתחילה להורים שלי היה קשה עם העניין, אבל הודות לשיתוף בין המכון למוסד 'אור חיה' בירושלים שמפעיל מערכת שיעורי הלכה, תורה וחסידות ברמה גבוהה, הם השתכנעו, וחצי שנה מתחילת הלימודים התארסתי".

אביה של חני מתכנת והקים חברת תוכנה בשם 'מלרם' שסיפקה תוכניות לפי דרישה. בין השאר, בעת שירותו הצבאי, לפני חמישים שנה, הוא פיתח מערכת נוכחות חדשנית שהייתה הראשונה בארץ.

"תמיד ראיתי אבא שלי כותב המון שורות קוד לא מובנות. מאוד הסתקרנתי, אבל רציתי לשלב בין הטכנולוגיה לתחום שיעניין אותי ולכן בחרתי בביואינפורמטיקה - ביולוגיה חישובית שעוסקת בחקר המידע הביולוגי באמצעות מחשב".

כיצד הגיבה המשפחה לזכייה?

"גאה בי מאוד. בעבר השתתפתי בהרבה האקאתונים, בין השאר של חברת התרופות 'מרק' ועיריית תל אביב, ולפני כל האקאתון היינו יושבים ביחד ומתכננים מה לעשות. בן הזוג שלי מגיע מעולם המחשבים ותומך מאוד בכל מה שאני עושה".

לעבוד לא רק בשביל הפרנסה

יחד עם שפינר, זכו בהאקאתון מלכי אקער, שירי הוכהאוזר, רבקי רוטמן ואמונה בשן.

איך מתגבשת קבוצה בתחרות?

"באתי עם מלכי, את שירי הכרתי בקבוצת פייסבוק חרדית ואת רבקי ואמונה הכרנו במקום. הגעתי להאקאתון אחרי חודש אינטסיבי של גיוס נשים לתחרות, לימודים ועבודה. בזכות העבודה המאומצת, הגיעו 30 נשים - זו כמות שאפילו בהאקאתונים רגילים לא מצליחים להגיע אליה. מדובר בנשים חרדיות רציניות שהגיעו להייטק מטעמי פרנסה והמקום שלי היה להראות להן שפיתוח יכול להיות מהנה ולא מסתכם רק בשורה האחרונה בתלוש".

איך הגעתן לרעיון של הפיתוח?

"לעומת תחרויות קודמות, להאקתון הזה לא הגעתי עם שום רעיון מוקדם, ואת השעה הראשונה מתוך 17 שעות בילינו במציאת כיוון. חשבנו על פיתוח שיתאים לכל גווני האוכלוסייה, ואכן, אחת הסיבות שמנכ"לית פייסבוק עדי סופר-תאני התרשמה מהפיתוח שלנו היא העובדה שהוא ישמש גם אותה".

מה את מתכוונת לעשות עם הביטקוין?

"לשמור אותו כמובן".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית