מאבקי 'הפלג' נגד 'דגל התורה'

דיבר נגד גדולי ישראל וגפני והתבקש לעזוב את "בית הלל"

בבית הכנסת שבהיכל ישיבת 'בית הלל' בבני ברק התחולה דרמה, לאחר שאחד המתפללים המשתייך ל'פלג הירושלמי' דיבר נגד ח"כ משה גפני וגדולי ישראל ובתגובה התבקש לעזוב את המניין (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשבועיים האחרונים התחוללה דרמה בבית הכנסת שבהיכל ישיבת "בית הלל" בבני ברק זאת על רקע הפגנות המחאה של 'הפלג הירושלמי' בעניין חוק הגיוס.

מזה עשרות שנים מתפלל יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בשבת בבית הכנסת כאשר רבים מהמתפללים נחשבים לידידיו האישיים בהם גם אברך שלמד בצעירותו עם גפני בישיבת גרודנא.

במהלך השנה האחרונה רבים מהמתפללים ניתקו את הקשר עם אותו אברך זאת על רקע השתתפותו בהפגנות 'הפלג' ודעותיו בנושא.

היחיד ששמר עמו על קשר היה ח"כ גפני זאת בשל הידידות הוותיקה בין השניים והיה משוחח עמו מידי פעם.

לפני מספר שבועות ניצל האברך המשתייך ל'פלג הירושלמי' את העובדה שגפני בשיחות האישיות עמו העביר ביקורת על התנהלות 'הפלג' בחסימות הכבישים ויצא במחאה כשהוא פוגע ביו"ר 'דגל התורה' בפומבי.

היה זה לאחר פתיחת מושב החורף של הכנסת כאשר בעקבות ראיון של גפני בו תקף את הנשיא ריבלין על כך שבחר לתקוף את הממשלה במושב הפתיחה. גפני טען כי היה זה טעם לפגם שריבלין פגע במושב החשוב והחגיגי.

האברך פתח במחאה בבית הכנסת של 'הפלג' על כך שגפני מדבר על ישיבת חגיגית של הכנסת והפך לחלק בלתי נפרד מהמשכן ובנוסף תקף על דברים שלטענתו גפני אמר לו על הנזק שבהפגנות 'הפלג' כשהוא אף מעז ומתבטא נגד גדולי ישראל שגפני שליחם.

הדברים עשו להם הד ולפני תקופה החליטו ראשי וגבאי בית הכנסת כי מי שמדבר נגד גדולי ישראל וגנד שלוחא דרבנן, אין מקומו בבית הכנסת שבהיכל ישיבת 'בית הלל'.

אחד המתפללים אף קיים מחאה פומבית לאחר התפילה על כך שפגעו באחד מבני החבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר