בסימן טוב, פג בא לנו!

מזל טוב! חברה שלך ילדה פג. מה זה אומר לגבייך? מה לקנות לה מתנה? מתי להגיע לבקר? חודש המודעות הבינלאומי לפגים, שמגיע עכשיו לסיומו הוא בדיוק הזמן להעלות את הנושא למודעות כללית. חשוב שתביני את התמונה המלאה כדי שתוכלי להגיב בצורה מתאימה וחברית באמת * אז כמה פגים יש לנו?

גילי בן נעים | כיכר השבת |
חודש מודעות לפגים הבינלאומי (צילום: שאטרסטוק )

ישראל היא מדינה עם אחוז פגים גבוה, ביחס לעולם. אחד מכל עשרה תינוקות נולד פג. או במספרים: כ-15,000 תינוקות פגים בשנה.

למה זה קורה?

המדינה משלמת על טיפולי פוריות לכל זוג שלא מצליח להביא עד 3 ילדים. מדינת ישראל היא היחידה בעולם המשלמת על טיפולים כאלו על חשבונה. ולכן גם האוכלוסיות מעוטות האמצעים מקבלות טיפולים לבעיות פוריות. טיפולי פוריות נגמרים פעמים רבות בתוצר מתוק בצורת פגים. אם בשל העובדה שזה הריון מרובה עוברים, אם בגלל חוסר הטבעיות ואם בגלל שבלי הטיפולים בכלל לא היה הריון.

אז מה באמת אתם יודעים על פגים?

פג הוא תינוק שנולד לפני שמלאו להריונו 37 שבועות. יש הבדל גדול פגים שנולדו לפני שבוע 33 לפגים שנולדו אחרי שבוע זה. לדוגמא פג שנולד בשבוע 35, עלול לסבול מקושי נשימתי, סוכר נמוך או צהבת גבוהה. לעומת זאת פג קטן, כמו פג שנולד בשבוע 28 במשקל של פחות מקילו הוא סיפור שונה לחלוטין. צפויה לו החלמה ארוכה ומפרכת, סיכון גבוה לסיבוכים ולבעיות התפתחותיות בעתיד ולפעמים אפילו סכנה לחייו.

מתי להגיע לבקר?

חשוב להבין, שמבקרים לא נכנסים לפגיה כדי להגן על מערכת החיסון החלשה של הפגפגונים. בפגיות מסוימות נכנסים רק ההורים ובאחרות, גם הסבים והסבתות הגאים יוכלו לבקר. בכל מקרה, החברות והדודות - נשארות בחוץ.
בימים הראשונים לא מומלץ בכלל להגיע לבקר. היות ולא תוכלו להכנס לפגיה, הביקור יגרום שאמא לא תוכל להיות בפנים עם הקטנצ'יק. רק אתמול בפגיה, נתקלתי באמא שלא הספיקה לשאוב חלב אם לארוחה של פגפגון כמו שתיאמנו, בגלל שהיו לה מבקרות. חבל!

אז עם כל הרצון הטוב - קחו בחשבון, שהביקור עלול למנוע מפגפגון את נוכחות אמו שהיא קריטית בשבילו. פגפגון לא יכול לדרוש מאמא לפעול על פי סדר העדיפויות הרצוי. אפשר להסתפק בהודעה, טלפון או ביקור מאוחר יותר.

ומתנה? מה כדאי לקנות להולדת פג?

בגדים רבותי! (לפגים), אם תביאו בגדים של NB יכול להיות שיקח גם חודשיים עד שהוא יוכל ללבוש אותם. אם תצליחו לקנות בגדי פגים, לעומת זאת. זה כבר יהיה מפתיע, מקורי ושימושי.

אז איפה קונים בגדי פגים בארץ?

ניתן לקנות בגדי פגים בישראל באתר פרימי, שמביא בגדי פגים יפים במחירים סבירים. ובחו"ל: אם יש דרך להביא מחול, יש 2 אתרים מומלצים: לחנויות קרטרס יש ליין שלם של מוצרי פגים, אתר babyprem עם כיתובים חמודים ומצחיקים לפגים.

מתנות נוספות מומלצות?

מוצצי סרבנים (סופר פארם וכל חנות מוצרי תינוקות). בובת תמנון טיפולית/ כובע סרוג שמתאים לפג מחנות הסרוגים

• מובייל - עדיף פלסטיק בלי פרוות למניעת זיהומים
• מנשא - שעוזר לעשות טיפול קנגרו בנוחות.
• משאבה - טובה שמתאימה לפגים (אם מתארגנים ביחד על סכום יפה)
• משלוח אוכל טעים (בלי להגיע, לשלוח בורגרסבר או פיצה בהזמנה טלפונית עם שליח).

מתנה קצת לא שגרתית

כובע פונפון ב-200 ש"ח הוא מיותר לחלוטין, מה שיולדת באמת צריכה, זה כמה שעות עוזרת בית או לשטוף לה כלים ורצפה! אם את ממש מגניבה - אפשר להמיר את זה בבייביסיטר לפג שחזר הביתה. אמהות לפגים לא יכולות להוציא אותם מהבית כמעט, זה גורם לכך שהן נשארות בבית ולא יוצאות. אז אחרי שתחזור הביתה עם הפג, תציעי את האפשרות. אם את מנסה לתת מתנה מועילה באמת - אלו המתנות הטובות מכולן.

והעיקר- מזל טוב ושתהיה רק בריאות!

הכותבת הינה אחות פגיה ואם ל-3. כותבת בבלוג "פגפגון" על פגים, תינוקות ואימהות. ניתן לשלוח תגובות ופניות למייל: Gili131@gmail.com.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית