ללא תל אביב

"חוק המרכולים" של אריה דרעי אושר בממשלה

הממשלה אשרה את חוק המרכולים של השר אריה דרעי הקובע כי לשר הפנים תינתן הסמכות לפסול חוק עזר עירוני שיאפשר לפתוח מרכולים בשבת. החוק לא יחול על תל אביב (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ובנימין נתניהו, הבוקר (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90 )

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) בישיבתה השבועית את חוק המרכולים אותו קידם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. החוק יקבע כי לשר הפנים תינתן הסמכות לפסול חוק עזר עירוני שיתיר פתיחת מרכולים בשבת.

יצויין, כי בניגוד לעמדתו של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, חוק המרכולים לא יחול על העיר תל אביב, שם כזכור אישר בג"ץ את פתיחת המרכולים בשבת.

היום, בהצבעה בה אושר החוק בישיבת הממשלה, התנגד לו שר הביטחון אביגדור ליברמן, ושר הבינוי יואב גלנט (כולנו) נמנע.

במהלך הישיבה התפתח וויכוח בין ליברמן לדרעי. ליברמן טען שהרצל לא שמר את השבת ואין צורך לכפות שמירת שבת על כל האזרחים, דרעי הגיב לו: "צאצאי הרצל התנצרו כולם".

כפי שדווח, החוק היה אמור להיות מאושר כבר בשבוע שעבר, אך שעה קלה לפני ישיבת הממשלה החליטו בליכוד לדחות את ההצבעה על החוק, מה שהוביל את דרעי להחרים את ישיבת הממשלה. לבסוף נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות, ובתום הפגישה הוחלט כי חוקי המרכולים ו'מסורת ישראל' יקודמו במקביל להסכמת החרדים לאפשר לנתניהו להתיר - לראשונה - את משחקי הכדורגל בשבת.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הגיב להחלטת הממשלה ואמר: "חוק המרכולים עבר בממשלה. עוד חוק מעליב של כפייה דתית בחסות הדיל הפוליטי של נתניהו עם החרדים. שוב מייצרים פילוג במקום דיון אמיתי על השבת הישראלית, נאבק בחוק בכל הכוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר