אספקת הנשק - והמבוכה

"קשיי שפה": שגריר מיאנמר מכחיש את... דבריו

לאחר שבשבוע שעבר הביך שגריר מיאנמר את ישראל כשהודה שמדינתו פושעת המלחמה נהנית מעזרה ישראלית קבועה בנשק ובאימונים, הוא טוען היום כי לא הובן בגלל "קשיי שפה" (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פליטי הטבח במיאנמר. אילוסטרציה (צילום: Sk Hasan Ali / Shutterstock)

לאחר שהביך את ישראל, בה הוא משמש כנציג מטעם מדינתו, תולה היום (ראשון) שגריר מיאנמר את דבריו כי ישראל מספקת לה נשק ב"קשיי מבטא".

לאורך שנים רבות מכחישה ישראל כי היא מקיימת קשרים ביטחוניים עם מיאנמר - מדינה המואשמת בביצוע רצח עם ובפשעי מלחמה נוספים. בשל כך, רבה היתה המבוכה לאור גרסתו ההפוכה של שגריר מיאנמר בישראל.

בשבוע שעבר הוא התראיין לגלי צה"ל ואישר בקולו כי ישראל מספקת למדינתו אמצעי לחימה ומסייעת לה באימונים: "ביקשנו באופן רשמי לקבל מהמדינה שלכם נשק. ארצות הברית ומדינות אירופה מסרבות למכור לנו נשק, אבל כל מדינה צריכה להגן על עצמה. אנחנו צריכים זרועות צבא, ים ואוויר חזקות. זה נורמלי", הוסיף.

בראיון הוא אף הכחיש מכל וכל את העובדה שמיאנמר מבצעת טיהור אתני במיעוט המתגורר במדינה, ואמר: ''אין דבר כזה. המיעוט מצית לעצמו את הבתים''.

בישראל, שהופתעה מהחשיפה של השגריר, מיהרו לפרסם הכחשה רשמית גורפת לתוכנה, ואף זימנו את השגריר לשיחת נזיפה בה נראה שהוא גם אולץ לחזור בו מדבריו ולהתנצל.

היום כאמור פרסם השגריר האפריקני הודעה רשמית בה נכתב: "לא הובנתי כהלכה בגלל המבטא וקשיי התקשורת, לפי מיטב ידיעתי בשנה וחצי שאני משמש כשגריר לא נחתמו עוד עסקאות נשק בין ישראל למיאנמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר