לוחית הרישוי הצילה

צילמו דרך מראה: "הוכיחו" שהנכה מזיז רגל ושללו את קצבתו

סרטון הוכיח שאדם השותק ברגלו הימנית, אינו כזה מאחר והוא נראה בו מזיז את הרגל. רק בהמשך הוא הבחין שספרות לוחית הרישוי מופיעות הפוך בסרטון - שצולם דרך מראה • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הסרטון שצולם במראה (צילום: באדיבות חדשות כאן - תאגיד השידור הישראלי)

יהב אזר הוא צעיר המוכר כנכה בשל היותו משותק ברגלו הימנית, ולכן הינו זכאי לביטוח סיעודי מקופת החולים - כמו גם לקצבת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.

לפני תקופה הוא זומן לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי ומשרד הבריאות, שם הוצג לעיניו סרטון מביך לכאורה בו הוא נצפה מזיז את רגלו הימנית, המשותקת. בעקבות כך אף נשללה ממנו קצבת ניידות.

אך לאחר זמן הוא נדהם מהתגלית שנראתה לו, בצפייה חוזרת באותו סרטון, כפי שהוא תיאר היום (ראשון) בתוכנית סדר יום בכאן רשת ב': "הייתה שם מישהי שלא צריכה להיות בפנים, זאת שמחלקת את המספרים, והיא גם צעקה על אבא שלי שיסתום את הפה שלו. הם הראו את הסרטון ואמרו: 'הנה אתה מזיז את רגל ימין. מה, אתה לא רואה?'. פשוט יצאנו החוצה".

"לפני הוועדה קיבלנו את הסרטון, הם שלחו לנו הודעה, בהתחלה לא ראינו את זה. רק אחרי זה קלטנו שזה הפוך. כבר התחלתי להאמין להם. כשהסתכלנו עוד פעם, פתאום קלטנו שהמספר של הרכב הפוך, שעמוד החשמל נמצא בצד השני".

תחילה טענו נציגי הביטוח הלאומי כי הדבר לא ייתכן, אך אחרי שהם זימנו את החוקרים הפרטיים שנשכרו כדי לצלם את הסרטון, נמסר מטעמם בתגובה ל'כאן': "20 השניות הראשונות צולמו דרך מראה. מדובר בטעות אנוש, ונפיק לקחים. מנהל אגף החקירות של הביטוח הלאומי ינחה את החוקרים לרענון נהלים כדי שלא יהיו עוד מקרים כאלה". גם ממשרד הבריאות נמסר: "קיבלנו את התלונה והנושא ייבדק שוב מול הביטוח הלאומי ומול המטופל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר