דילמת הרופאים

המטופל כתב על גופו - "לא לבצע החייאה"

הרופאים שנדרשו לבצע החייאה עמדו בדילמה לא פשוטה שנגרמה מהכיתוב על חזהו של הגבר החולה. בתחילה התעלמו הרופאים מ"ההוראה" אך לבסוף נעתרו לה (בריאות)

אילוסטרציה | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אל חדר המיון בבית החולים של אוניברסיטת מיאמי הגיע אדם מחוסר הכרה שהובל על ידי פראמדיקים אך הרופאים שקיבלו אותו הופתעו כשגילו שעל חזהו נכתב המשפט: "לא לבצע החייאה". המקרה תואר בכתב העת הרפואי "ניו אינגלנד ג'ורנל".

האיש בן ה-70, התגלה כחולה סוכרת, הסובל ממחלת ריאות ובדמו נמצאה רמת אלכוהול גבוהה. הוא נמצא מחוסר הכרה והובהל לחדר המיון, שם נתגלתה הכתובת Do not rescucitate שפירושה "לא לבצע החייאה".

הרופאים ניסו להשיג את בני המשפחה אך ללא הצלחה, ומאחר שכיתוב מעין זה אינו נחשב במדינת פלורידה לבר תוקף רפואית, הרופאים המשיכו בפעולות ההחייאה.

"תחילה החלטנו שלא לכבד זאת מתוך העיקרון שאיננו בוחרים בנתיב בלתי הפיך כאשר קיימת אי וודאות", כתבו הרופאים, ולפיכך החלו לטפל בו בעירוי ותרופות אנטיביוטיות.

תוך כדי התהליך הרפואי פנתה הנהלת בית החולים ליועצים לאתיקה, שפסקו כי קרוב לוודאי שהכתובת מייצגת את משאלתו של האדם שאותה יש לכבד, וכי החוק לעתים אינו עומד בקנה אחד עם האינטרס של המטופל.

משרד הבריאות בפלורידה חתם על תקנת DNR, המורה על הימנעות מביצוע החייאה, ולילה אחר כך הלך האיש לעולמו מבלי שנעשו בו מאמצי החייאה נוספים.

"הוקל לנו משנכתב צו ה-DNR", כתבו הרופאים שציינו כי בספרות הרפואית מצויין מקרה דומה אחד בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר