הנסיך הסורר

הנסיך מאיים: "אתבע בבי"ד לזכויות אדם"

אחיו של מלך בלגיה, הנסיך לורן, ביצע פגישות דיפלומטיות ללא אישור ונקנס בתקציבו השנתי. בתגובה הוא שלח מכתב בו איים לתבוע את בלגיה על ה"בידוד חברתי" שייגרם לו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנסיך לורן (צילום: חשבון הטוויטר של הנסיך)

משפחות המלוכה של אירופה מספקות בעיקר פיקנטריה ומעט מאד משמעות אמיתית ומהווים צל חיוור של המלוכה ביבשת הישנה. אחת הדמויות המגוחכות ביותר הוא אחיו של פיליפ מלך בלגיה, הנסיך לורן, הטוען כי ממשלת בלגיה "מפרה את זכויות האדם" שלו לאחר שהוחלט לקנוס אותו ולקצץ 15-10 אחוזים מתקציבו השנתי העומד על 308 אלף אירו, זאת בעקבות השתתפותו, ללא אישור, באירוע רשמי של שגרירות סין בבריסל ועוד התנהגויות לא תקינות דומות.

על פי הדיווחים, הנסיך בן ה-54 זומן לשיחת נזיפה אצל ראש הממשלה שארל מישל, לאחר שהשתתף בקיץ האחרון בטקס לרגל 90 שנה להולדתו של מייסד צבא השחרור של העם הסיני. הנסיך לא קיבל אישור רשמי, כנדרש, לפני שנכח באירוע, והכעיס מאוד את הממשלה הבלגית שכבר נאלצה להתמודד כמה וכמה פעמים עם הנסיך שאוהב לערוך מפגשים רשמיים עם נציגי מדינות זרות ללא כל תיאום זאת גם לנוכח היעדר סמכותו לייצג את בלגיה. כאילו כדי להצדיק את הסטיגמה עליו הנסיך לורן, פטר את עצמו מהפגישה עם ראש הממשלה מישל בעזרת אישור מחלה.

ב"גרדיאן" הבריטי דווח כי בעקבות התנהלותו של הנסיך, החליטה הממשלה הבלגית לקנוס אותו ולקצץ מתקציבו השנתי סכום של 10-15%. אחיו הסורר של המלך הגיב על כך במכתב בן שבעה עמודים שהוגש לראש הממשלה הבלגי על ידי עורך דינו, ובו תקף את ניסיונות הממשלה למנוע ממנו להיפגש עם גורמים זרים. הוא הלין כי הסנקציות של הבלגים נגדו הן הפרה של סעיף 8 לאמנה האירופית לזכויות אדם, שכן קיצוץ שכרו יכפה עליו "בידוד חברתי".

במכתב, שדלף או הודלף לתקשורת, גם נטען כי הודעת הממשלה לציבור על הפעולות שננקטות נגד הנסיך עוד לפני שהוא הספיק להגיב לדברים או להגן על עצמו אינה חוקית. "זה ברור שבית הדין לזכויות אדם יטפל במהרה בהפרות כאלה למשפט הוגן", נכתב במכתב המגוחך.

כאמור לנסיך לורן, בנם הצעיר של המלך אלבר השני והמלכה פאולה סדרה של הסתבכויות קודמות בהן הביך את משפחת המלוכה. במסגרת מסעותיו הדיפלומטיים העצמאיים הוא בין היתר טס לרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, שם נפגש עם הנשיא ז'וזף קבילה – שמסרב אחרי 16 שנות שלטון לפנות את הכיסא למישהו אחר בטענה שבחירות זה יקר מדי ואין למדינה כסף בשביל זה.

הוא גם ביקר כמה פעמים בלוב בין השנים 2010-2008, וניסה לעשות עסקים עם אחד מבניו של השליט דאז מועמר קדאפי. הנסיך לורן קיבל "אזהרה אחרונה" מהממשל הבלגי בדצמבר של השנה שעברה לאחר שנפגש, ללא אישור, עם ראש ממשלת סרי לנקה, רניל ויקרמסינגה.

בשנה שעברה, לאחר דו"ח ביקורת חריף של הרשויות בבלגיה, לורן נאלץ להחזיר 16 אלף אירו לממשלה לאחר שתבע את הסכום עבור חופשת סקי, הוצאות על מצרכים בסופר ושכר לימוד לשלושת ילדיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר