ח"כ אמסלם ביטל את הדיון בחוק ההמלצות

יו"ר וועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם הודיע על ביטול הדיון שיועד מחר לחוק ההמלצות ביוזמתו זאת בשל ההתנגדות בקואליציה ועמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, הודיע הערב (א') על ביטול הדיון וההצבעה שהייתה אמורה להיערך בוועדת הפנים על חוק ההמלצות השנוי במחלוקת שיזם. ההצבעה בוועדה הייתה אמורה להתקיים מחר לקראת הבאת החוק שיאסור על המשטרה להגיש המלצות לפני כתבי אישום למליאת הכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, לאחר שזו כבר אושרה בקריאה ראשונה.

הסיבה לביטול הדיון היא הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא מעוניין שהחוק יחול עליו וההתנגדויות בקואליציה לא הותירו לאמסלם ברירה והוא הודיע על דחיית הנושא.

"העיקר לסלק את נתניהו. אילו עוצמות של שנאה", אמר אמסלם בתום הדיון ותקף את האופוזיציה ומערכת אכיפת החוק. "המשטרה ניהלה קמפיין, הפרקליטות הובילה התנגדות שחצתה כמעט את כל הקווים. הכלל הזה נרמס על-ידי פרקליט המדינה והמשטרה. להם מותר הכול". לאחר מכן התפנה לתקוף את חברי האופוזיציה: "אתם השמאלנים אלימים תמיד. לכם מותר הכול. לימין אסור".

אמסלם הודיע מוקדם יותר כי הוא מכבד את בקשת נתניהו שהחוק לא יחול עליו, אך הזהיר כי עכשיו החוק יהפוך לפרסונלי. "אשב עם היועץ המשפטי של הוועדה לראות איך לנסח. נשיב לכנסת חוק שיביא בשורה ויהיה חוק חברתי ממעלה ראשונה, שבא למנוע הפרת זכויות אדם בסיסיות".

היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא אינו מעוניין שהחוק יחול עליו. "חוק ההמלצות הוא חוק טוב, הוא שומר על כבוד האדם", כתב נתניהו בעמוד הפייסבוק שלו. "הוא מסדיר את ההפרדה הברורה שקיימת בדמוקרטיה בין תפקיד המשטרה לבין תפקיד הדרג המשפטי. בנושאים שנקבעו בחוק, הדרג המשפטי הוא הגוף היחיד שמוסמך להחליט אם להעמיד אדם לדין. החוק נועד למנוע פרסום של המלצות משטרה שמותירות עננה על אנשים חפים מפשע, דבר שקורה חדשות לבקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר