מצנן את ההתלהבות

ג'ראד קושנר: טראמפ עוד לא החליט על העברת השגרירות

חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא התחמק הערב בפורום סבן מתשובה ברורה בנוגע להחלטתו של הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים ואמר כי הנשיא עדיין לא החליט בנושא (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פורום סבן)

חתנו היהודי ויועצו הבכיר של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, התארח הערב (א') בפורום סבן בוושינגטון, כשברקע הדיווחים שטראמפ יכריז ביום רביעי הקרוב שארה"ב מכירה בירושלים כבירת ישראל. כשנשאל בריאיון בפורום הערב על האפשרות שטראמפ יעביר את השגרירות האמריקנית מתל-אביב לירושלים התחמק קושנר מתשובה ברורה: "הנשיא יקבל החלטה והוא עדיין בוחן אותה. כשהוא יחליט הוא שיודיע עליה".

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ביום שישי כי גורם רשמי בכיר בממשל האמריקני אמר שטראמפ צפוי לשאת ביום רביעי הקרוב נאום שבו יכיר בירושלים כבירת ישראל למורת רוחם של הפלסטינים.

שני גורמים בכירים בממשל אמרו כי מנגד טראמפ צפוי להימנע גם הפעם מהכרזה על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים - צעד שהיה הבטחה מרכזית בקמפיין הבחירות שלו וכי הוא ידחה את ההחלטה בחצי שנה נוספת.

בריאיון בפורום סבן הערב אמר קושנר: "לנשיא יש קריירה ארוכה בהשגת דברים שהרבה אנשים חושבים שהם בלתי ניתנים להשגה, כמו הבחירות, שהרבה אנשים חשבו שבלתי אפשרי לנצח בהן. כשהתחלנו לבחון איך להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים רבים אמרו שזה לא הזמן הנכון ולא התנאים הנכונים ושאנחנו מבזבזים זמן. אנחנו חושבים שזה בר השגה. אנחנו חושבים שזה הזמן, שאפשר להשיג את זה".

קושנר אמר כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא אחד מכמה נושאים מדאיגים, כגון איראן, דאעש והאיסלאם הקיצוני: "אם אנחנו הולכים לנסות ליצור יציבות, צריך לפתור את הנושא הזה. הנשיא חושב שצריך לפתור אותו והוא משקיע בזה הרבה זמן".

קושנר אמר כי יש אמון בין ישראלים לפלסטינים ויותר אי-אמון בין ההנהגות של הצדדים. "שני הצדדים נותנים אמון בנשיא טראמפ", אמר. "צריך להתמקד בניסיון לפתור את הבעיות הגדולות. אם נפתור את הנושאים הגדולים – הנושאים הקטנים ייפתרו עם הזמן. אנו מתמקדים בהזדמנות. רבות ממדינות האזור רוצות את אותו הדבר: הזדמנויות כלכליות ושלום לעמים. היום הן רואות בישראל, שהייתה באופן מסורתי אויב, שותפה אפשרית בגלל איראן ודאעש. יש לה צבא חזק וכלכלה חזקה. אנחנו צריכים להתגבר על הסוגיה הישראלית-פלסטינית".

קושנר ציין כי לסעודיה, שלאחרונה נפוצו עוד ועוד דיווחים על קשריה החשאיים עם ישראל, חשוב מאוד למצוא פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני: "למלך סלמאן חשוב לראות פתרון לבעיה הפלסטינית. הם מחויבים לעשות את זה. זה לא רק הסעודים, זה כל אחד שדיברנו איתו – המצרים, הקטארים, הירדנים, איחוד האמירויות. הם דוחפים למציאת פתרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר