הותר לפרסום

חוסם ג'רושי - זה העבריין שח"כ דוד ביטן חשוד כי סייע לו

ח"כ ביטן חשוד כי סייע לעבריין חוסם ג'רושי לקנות מגרשים ב'מתחם האלף' בראשון לציון בתמורה לכספים שעזרו לו לצאת מחובותיו לשוק האפור. עורכי דינו של ג'רושי מכחישים את החשדות (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
דוד ביטן וחוסם ג'רושי (צילום: רועי אלימה - פלאש 90, מוטי קמחי - ynet)

הותר לפרסום כי העבריין שח"כ דוד ביטן חשוד שסייע לו הוא חוסם ג'רושי. יממה לאחר שנעצרו ועוכבו לחקירה 17 איש, בהם יו"ר הקואליציה ביטן שנחקר במשך 13 שעות, ראש העיר ראשון לציון דב צור והמשנה שלו אייל מושיוב - עוכבו לחקירה ארבעה מעורבים נוספים בפרשה 1803. אחד מהם הוא בכיר בעיריית תל אביב ויחד איתו עוכבו לחקירה איש נדל"ן ובעלים של קבוצת כדורגל.

עורכי דינו של ג'רושי מכחישים את החשדות נגדו. עו"ד נדיר בראנסי ואורי בר-עוז מסרו: "החשוד אינו בכיר בארגון פשיעה. מעולם לא הורשע בעבירת ארגון פשיעה ועברו הפלילי מינורי. אין לו שום קשר עסקי ולא פלילי עם ביטן".

הפרשה שנחשפה אתמול בבוקר מחוללת סערה של ממש. ח"כ ביטן, ששימש כסגן ראש העיר, נחקר במשך יותר מ-13 שעות במשרדי להב 433 בחשד לעבירות חמורות כמו שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אני סומך על מערכת אכיפת החוק ואני לא מדבר על החקירה ולא תוקף את המשטרה. אני גם לא שוקל להתפטר מהכנסת", אמר ביטן אמש עם צאתו מהחקירה.

במשטרה הבהירו אתמול בבוקר כי לחוק ההמלצות אין כלל קשר לחקירה ונטען כי היא החלה כבר לפני יותר משנה והייתה סמויה עד כה.

לפי החשד, בשנת 2008 ביטן, ששימש גם כיו"ר קבוצת הכדורגל בעיר, הסתבך עם השוק האפור בגלל הלוואות שלקח עבור הקבוצה והיה שרוי בחובות כספיים גדולים. לפי החשד עזר לקדם מכירת קרקעות לאיש עסקים "במתחם האלף", מתחם בנייה ענק שאמור לשנות את פניה של העיר. החשד הוא שאיש העסקים בעצם היה "קוף", מעין איש קש, שייצג בן למשפחת ג'רושי.

חשודה נוספת בפרשה היא אישה המקורבת מאוד לחבר הכנסת הבכיר מהליכוד. לביטן עצמו היה חשבון מעוקל, אז לפי החשד הוא פתח חשבון על שמה של האישה ולשם הועברו הכספים כדי שיועברו לבסוף לכיסוי החובות בשוק האפור. האישה עצמה טענה שלא ניהלה את החשבון וביטן היה המוציא והמביא. לפי החשד, בכל פעם שהופקדו כספים היה מדובר במאות אלפי שקלים.

בתום חקירתה שוחררה המקורבת למעצר בית. לדברי עורך דינה צדוק חוגי: "לדעתי העיכוב שלה לשעות רבות היה מיותר. היא ענתה לכל השאלות. היא סיפרה למשטרה כל מה שידעה. ידיה נקיות והיא סמוכה ובטוחה שביטן ייצא זך ונקי".

מעורב נוסף בפרשה הוא ראש העיר ראשון לציון דב צור שמעצרו הוארך עד ליום חמישי. צור חשוד בפרשת אולמי LAGO ונטען כי אפשר מכירת קרקע ליזם שהוא מקורב אליו. חשד החוקרים הוא שהקרקע שעליה נבנה האולם נקנתה במחיר זול יותר וצור, שלא השתתף בישיבות בשל ניגוד עניינים, תמך מאחורי הקלעים במכירת הקרקע ליזם שהוא חברו של ראש העיר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר