תקפו מטיילים יהודים

שוב נורה למוות פלסטיני סמוך לכפר קוסרא

בפעם השנייה תוך פחות משבוע, עימותים סמוך לכפר קוסרא, לאחר שפלסטינים דרדרו אבן לעבר מטיילים יהודים שהגיעו למקום למרות הכרזת צה"ל עליו כשטח צבאי סגור (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דרדור הסלע והתפרעות הפלסטינים מול המתנחלים והחיילים (צילום: צבי סוכות, פייסבוק)

לאחר התקרית הקטלנית סמוך לכפר קוסרא בשומרון, לפני מספר ימים, שבו היום (שני) מתנחלים מהסביבה לאזור המערה בה כזכור התחבאו בשבוע שעבר הנערים שהותקפו על ידי פלסטינים וחולצו.

ושוב: במקום פרצו היום עימותים, לאחר שפלסטינים יידו אבנים ואף דרדרו סלע לעבר קבוצת המטיילים שלוותה בחיילים, ומדיווחי הפלסטינים עולה כי שוב נורה אחד מהם - ונקבע מותו.

בצה"ל הכריזו הבוקר על אזור השטחים הפתוחים הסמוכים לכפר קוסרא כשטח צבאי סגור, וכפועל יוצא מכך הורו לחסום את כניסתם של המטיילים הבוקר. עם זאת, החיילים תועדו כשהם מלווים את המטיילים היהודים.

פינוי הירוי הפלסטיני (צילום מסך: מתוך פייסבוק)

"לא חוששים וגם לא צריכים אישורים לטיול בארץ ישראל", נמסר עוד קודם מקבוצת המתנחלים, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר: "בעקבות הלינץ' שבוצע בילדים בשבוע שעבר ליד הכפר קוצרא, והודעת דובר צה"ל לפיה כל טיול ביהודה ושומרון זקוק לאישור, נערוך טיול היום למערה בה הוחבאו הילדים".

לדבריהם, "נעדכן את הצבא אך לא נבקש אישור. נעמוד על מחדלי הצבא באירוע. נפגין נוכחות יהודית במקום, ונבהיר לכולם שהאזור יהפוך ליעד מועדף לטיולים".

מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר התפתחה הפרת סדר אלימה של כ-50 פלסטינים באזור קוצרא שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון'".

"הפלסטינים מיידים אבנים ומשליכים צמיגים בוערים לעבר כוחות הביטחון. כוחות צה״ל, מג״ב ומשטרת ישראל פועלים לפיזור ההתקהלות. מוכרת טענה על פציעת פלסטיני אשר פונה לקבלת טיפול רפואי, הנושא יתוחקר".

"צה״ל הכריז שטח צבאי סגור משיקולים מבצעיים סמוך ליישוב מגדלים. באיזור מתקיימת כעת התקהלות של מתיישבים. כל פעילות בשטח האמור מחייבת אישור צה״ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר